Три концертні події наймасштабнішого фестивалю Львівської національної філармонії імені Мирослава Скорика пройдуть за співпраці з Львівським державним музичним ліцеєм. У новоствореному залі ліцею вперше встановили акустичні панелі — такі, які не лише зберігають акустику, а й покращують якість звучання, усуваючи надмірний резонанс. Подібного досвіду в ліцеях ще не було. На сцені залу — два нові інструменти від фірми «Bechstein». Голосами учасників та організаторів подій ми ділимось у матеріалі:
Концерт творів студентів кафедри композиції ЛНМА імені Миколи Лисенка — це жива лабораторія сучасної музики, де народжуються нові голоси, нові форми і нове бачення. Остап Мануляк, куратор події розповів про її значення: «Момент, коли композитор чи композиторка чує свій твір у живому виконанні, завжди є дуже трепетним емоційно. Це момент, коли музичні ідеї, що вирували в чийсь голові, насправді оживають і отримують свою чітку звукову форму. Подібні концерти, де досвідчені професійні виконавці грають твори молодих композиторів і композиторок, насправді є не лише можливістю для публіки розділити цей трепетний момент із творчою молоддю, але й ключовим фактором у підтримці та розвитку нової української музики».
Провідником звучаннями пейзажів Франції у цей вечір стануть солісти концерту – Степан Сивохіп та Максим Лимарєв. Вибрана ними програма – це відлуння пізнього романтизму музики Сен-Санса та фантазійні образи фортепіанних прелюдій Дебюссі. Центральним наповненням концерту стане діалог двох сонат: учасника Французької групи шести Франсіса Пуленка та композитора, що випробував у своїй музиці інновації ХХ століття – Пʼєра Санкана.
Максим Лимарєв, піаніст та заступник директора ліцею, відзначає: «Зі Степаном, з яким ми знайомі ще з початку його творчого шляху, у нас виникла цікава ідея: виконати французькі сонати для гобоя. Адже за останні десять, а то й більше років, виступ гобоїста як сольного виконавця став рідкістю, яку ми прагнули повернути в актуальне концертне життя. Прелюдії Дебюссі в цій програмі відіграють концептуальну роль: вони створюють плавний перехід від пізнього романтизму Сен-Санса до імпресіоністичних інтонацій Пуленка, готують слухача до складнішої музичної мови Санкана, що місцями тяжіє до додекафонії».
У вечір пам’яті Мирослава Скорика фортепіанні твори композитора прозвучать у виконанні молодих музикантів – Павла Гмиріна та Станіслава Гумінюка. Для пам’ятного вечора вони обрали також композитора, що став творчим орієнтиром для українських музикантів, зокрема і для Мирослава Скорика – Василя Барвінського, а також твори молодших сучасників Скорика: Івана Карабиця та Ігоря Шамо. Про них розповів Павло Гмирін:
«П’ять мініатюр» Ігоря Карабиця — належать до зрілого періоду творчості митця, який вирізняється від попередніх композицій наявністю прозорої фактури та щирістю висловлювання. В цьому невеликому циклі відчувається повний спектр емоцій від філософсько-поетичних, психологічних та лірико-сповідальних переживань до більш жартівливих та легких образів. «Гуцульські акварелі» — це фортепіанний цикл, в якому Ігор Шамо демонструє своє самобутнє композиторське мислення та розкриває величезний потенціал фортепіано. В ньому поєднується натхнення акварельним живописом та особливим гуцульським колоритом. Композитор майстерно зображає весняні карпатські пейзажі та жанрові сцени, створюючи характерну гірську атмосферу, яка є невід’ємною частиною гуцульського і закарпатського фольклору.
Окрім сайту філармонії, квитки можна буде придбати на локації перед концертом.
Світові шедеври та сучасна українська музика в Львівській філармонії
16 березня о 18:00 Львівський камерний орке...
Пам’яті Василя Сліпака: у Львівській філармонії відбулось виконання епохального «Месії» Генделя
19 грудня в стінах Концертного залу Людкевича пролунала композиція ...
INSO-LVIV зібрали понад 150 тис грн для Збройних Сил України
11 січня симфонічний оркестр INSO-Lviv Льві...