Віктор Плоскіна та Олег Безбородько про майбутній концерт

03.09.2023
Опис

8 вересня Львівська національна філармонія ім. Мирослава Скорика запрошує на концерт симфонічної музики “Між епох. Респігі, Бібік. Брамс”. Диригент Віктор Плоскіна та піаніст Олег Безбородько  розповіли про твори вибрані до програми концерту для українського інтернет-журналу “Музика”.

«“Фонтани Рима” Респігі – це суцільне свято, привіт від літа. Отторіно Респігі – композитор, який поєднує у творах Італію та Францію, італійську оперу й французький імпресіонізм. Його музика дуже барвиста, в ній багато кольорів, однак почути їх може лише закохана людина. Емоції дають інші відчуття кольору, бажання їх віддавати й жага отримувати загострюють усі барви. Композитор дуже витончено застосовує тембри: челесту, дрібні ударні, арфові флажолети, – подібно до балерини, яка на пуантах вивищується над усіма жінками. Ці «надзвуки» надають особливої морської, сонячної фарби музиці.

“Фонтани Рима” – найменш виконувана частина трилогії симфонічних поем, бо є інтимнішою від “Піній Рима” та “Римських свят”. Цю музику написано для близької, коханої людини. То – музика кохання», – зазначив Віктор Плоскіна.

Вечір продовжить фантастичний Фортепіанний концерт українського композитора з Харкова Валентина Бібіка – особливої постаті XX століття для нашого мистецтва. Ця музика вкрай рідко звучить на українських сценах і цього разу буде озвучена відомим піаністом Олегом Безбородьком.

Музикант поділився історією написання концерту і його повернення до сучасних програм: «Валентин Бібік був одним із перших українських композиторів, які звернулися в 1960–1970-ті роки до модерної музичної мови, прагнучи поєднати традиційні риси вітчизняного мистецтва з європейськими новаціями. Його музиці притаманна відкрита емоційність, імпровізаційність і стихійність розвитку. Водночас їй не чужі продуманість і тверезий розрахунок, а простота висловлення парадоксально сполучається з вишуканістю й нетривіальністю.

Перший фортепіанний концерт був написаний у 1968 році. Композитор зберігає традиційну для цього жанру тричастинну структуру, втім наповнює її самобутнім змістом. Упродовж майже 40 років твір не виконувався, а партитура загубилася й тільки 2007 року її відновив Олександр Щетинський за оркестровими партіями та авторським клавіром».

Більше читайте за посиланням

Поділитись


Популярне

03.06.2023 Концерти

Дрезденські камерні музиканти виступили у Львівській філармонії

Бетховен, Моцарт, Пярт - музиканти найстарішого у світі оркестру, С...

09.09.2023 Анонси

Контрасти 29 розпочинаються! Календар подій

Міжнародний фестиваль сучасної музики "Контрасти" 2...