Франциска Пітч – скрипка (Німеччина)

Загальна інформація

“…Пітч, здається, відноситься до гострих, пронизливих артистів, із прямою емоційною подачею та потенціалом до розширення вібрато, що більш асоціюється із російськими виконавцями”, “звучить так, ніби Соната Бартока була написано спеціально для Франциски Пітч”, – такі відгуки можна побачити у пресі, коли читаєш про цю надзвичайну артистку.

На перший погляд кар’єра Франциски може здатися чарівною казкою.

Вона народилася у музичній сім’ї у Східному Берліні – обидвоє з батьків були скрипалями. Її називали дитячим генієм; численні призи з конкурсів підтверджували цю думку з раннього віку. Під керівництвом професора Вернера Шольца, Франциска отримувала нагороди і визнання на таких конкурсах як Конкурс Баха у Ляйпцігу, дебютувала у Берлінській Комічній Опері у віці 11 років. Згодом багато років працювала у “Віртуозах Цирку”, зробила свої перші записи у віці 12 років для Східного Німецького Радіо.

Та ця казка скінчилася несподівано, разом із втечею батька до Західної Німеччини у 1984 під час концертного туру. Пройшли довгі два роки, перш ніж сім’ї було дозволено приєднатися до нього. Звісно, ці два роки перевернули життя Франциски – усі державні стипендії було скасовано, навчання припинено.

Таке складне випробування у віці 14 років, втім, не зламало і не зупинило Франциску; натомість, вона почала займатися самостійно і шукати відповіді на свої складні життєві питання у музиці Баха, присвятивши увесь свій час тільки на сольні твори Баха. Продовжуючи цей шлях із вчителями та менторами у Західній Німеччині, та згодом у США, вона досягла значних музичних успіхів і сформувала свій унікальний стиль гри.

Тож не зважаючи на біографічні перипетії, Франциска успішно працювала і як концертмейстер престижних оркестрів у Німеччині, і як сольний артист у Європі, Азії та Америці.

З 2010 присвятила себе камерній музиці, працюючи із Тріо Тесторе, засновуючи Тріо Ліріко та створюючи записи із різними ансамблями та сольними виконавцями.

У 2017 втілила свої роки музичного та особистого досвіду через великі скрипкові концерти. Записала обидва концерти Прокоф’єва із Берлінським Симфонічним Оркестром під керівництвом Крістіана Мацелару; випустила сольний альбом у 2018 із сонатами Бартока, Їзаї,та Прокоф’єва; отримала багато престижних номінацій за альбом, створений у співпраці із Тріо Ліріко та піаністом Солаун.

Поділитись