Вінсент Козловський — диригент (Польща) - Львівська національна філармонія

Вінсент Козловський — диригент (Польща) – диригент

Загальна інформація

Всесвітньо відомий польський дириґент. Його пристрасть до музикування, блискучий талант, різнобічний репертуар та глибоко зворушливі інтерпретації ставлять його на одному рівні із провідними світовими дириґентами його покоління.

У вересні 2021 року дириґував інавгураційним концертом 64. Міжнародного фестивалю сучасної музики «Варшавська осінь», а наступного місяця – заключним концертом Міжнародного фестивалю сучасної музики «Контрасти» у Львові.

Протягом «пандемічного» сезону 2020/2021 Вінсенту вдалося активно дириґувати концертами, зокрема 2-ю, 3-ю, 5-ю та 6-ю симфоніями Людвіґа ван Бетховена, причому остання згадана була записана наживо для музичного лейблу «Golka records». 4 жовтня 2020 року, незважаючи на пандемію, він провів заключний концерт фестивалю «Контрасти» у Львівській національній філармонії, у якому прозвучали «Метаморфози» Ріхарда Штрауса та «Просвітлена ніч» Арнольда Шенберга.

«Цього вечора він здійснив неймовірне: очевидці запевняли, що виконання такого рівня почути можна рідко. […] Його жести формували особливу пластику фразування. Виконання вирізняли тонке нюансування, делікатна увага до звуку, що похідним чином утворювали музичну образність. Самовідданість Козловського у роботі з оркестром відчували всі: і музиканти, і слухачі. Своєю інтерпретацією він переконував у цінності та красі цієї музики. […] [У «Просвітленій ночі»] Козловський запропонував інтерпретацію, позбавлену літературного драматизму, в якій без знання сюжету слухач міг зачаруватись свободою та поетикою образного змісту. Музика розгорталася за своєю внутрішньою логікою. Через збалансоване звучання динамічних нюансів, заокруглені кадансові звороти, легкість та гнучкість оркестру на шляху до кульмінаційних моментах твір дійшов свого чарівного проникливого світлого завершення», – Дзвенислава Саф’ян, The Claquers (https://theclaquers.com/posts/4982)

У березні 2017 він зумів у дуже короткий термін підготуватись до дириґування яскравим дійством під назвою “Перехід” у Центрі зустрічі культур (Centre for the Meeting of Cultures) у Любліні. Проєкт включав виконання “Весни священної” Ігоря Стравінського з Академічним симфонічним оркестром Львівської філармонії та “Весіллячка” з Kwadrofonik & Guests, Хором “Gloria”, Йоанною Фрезел, Аґнєшкою Ядвіґою Ґрохалою, Діонізом Вінсентом Плачковским та Робертом Ґерлахом, а також хореографією Яцека Лумінського. Вистава була тепло сприйнята публікою і високо оцінена мистецькою спільнотою.

«Дириґуючи “Весною священною” напам’ять, Козловському вдалося відтворити інтелектуальний композиторський задум, і в той же час спроєктувати підсвідому, внутрішню первинну енергію» (Magazynszum.pl)

У грудні 2017 він записав CD для лейблу RecArt із вокально-інструментальними творами Романа Палєстера, кожен з яких є прем’єрним записом з провідними польськими співаками Шимоном Комасою, Івоною Хосса, Хором Краківської філармонії та Beethoven Academy Orchestra: http://www.recart.pl/en

Вінсент є випускником Lucerne Festival Academy (2017). Обраний з понад 400 претендентів зі всього світу, він був призначений запрошеним дириґентом, працюючи поряд з такими митцями, як Вольфганг Рім, Матіас Пінчер, Гайнц Голліґер, Мішель ван дер Аа. Патріція Копачинська високо оцінила його після репетиції скрипкового концерту Ліґеті: “Вінсент надзвичайно точний, зрозумілий, розумний, сповнений ідей та ініціатив. Він диригував так, що я без вагань грала б із ним на найбільших сценах”. Він дириґував Lucerne Festival Alumni Ensemble та Lucerne Festival Academy Orchestra у Конгрес-центрі в Люцерні.

У сезоні 2018-19 він розпочав співпрацю з Львівською оперою, кілька разів дириґуючи новою виставою “Правда під маскою”, що складається з “Весни священної” та “Пульчінелли” з новою хореографією Марчелло Алджері. У 2019 році він підтримує тісний зв’язок з Львівською оперою як запрошений дириґент, Академічним симфонічним оркестром Львівської філармонії (Міжнародний фестиваль сучасної музики “Контрасти”-2019 – концерт-відкриття, два концерти на Ночі контрастів із ансамблем Nostri Temporis, заключним концертом «Контрастів»-2020, останній бетховенський концерт у 2020-му з нагоди 250-річчя композитора – Emperor & Eroica), дебютує з оркестром INSO-Львів (Bach – BirthdayNight Marathon) та ансамблем Pro et Contra (Сцена нової музики).

Він дириґував оркестром Львівського національного театру опери і балету, Краківської опери, Sinfonietta Cracovia, Beethoven Academy Orchestra, Artur Rubinstein Philharmonic в м. Лодзь, Академічним симфонічним оркестром Львівської національної філармонії, Orchestra Giovanile Italiana, Orchestra Sinfonica di Milano Giuseppe Verdi, Orchestra Toscana Classica, Lucerne Festival Academy Orchestra, Lucerne Alumni Ensemble, MAV Budapest Orchestra, Trondheim Symfoniorkestre, Lutosławski Orchestra Moderna, INSO-Львів, Ensemble Nostri Temporis, Thessaloniki Philharmonic Orchestra, Breslau Academy of Music Orchestra, оркестрами Вроцлавської й Краківської музичних академій, Dedalo Ensemble, різноманітними камерними проєктами та ін.

Козловський володіє широким репертуаром, симфонічним, оперним та ораторіальним від бароко до сучасності. Він активний учасник освітніх програм для дітей та молоді, а також благодійних організацій. Засновник та керівник Lutosławski Orchestra Moderna — ансамблю, який спеціалізується на сучасній музиці та із величезним успіхом дебютував на Міжнародному фестивалі сучасної музики “Варшавська осінь” у 2014 році.

«Його трактування музичного твору водночас як виконавця і композитора, унікальна музична пам’ять, природна, точна та виразна дириґентська техніка, чутливість до колористики та форми у поєднанні з енергійним темпераментом та сильною особистістю роблять інтерпретації Козловського такими, що повністю задовільняють як композиторів, так і слухачів і музикантів, з якими він співпрацює» (Tadeusz Wielecki).

Вінсент Козловський пише камерну, оркестрову, електронну музику, музику для театру і перформансу. Викладач, менеджер проєктів і промоутер благодійних фондів, що працюють з темою здоров’я, таких як Фонд DKMS. Він мріє одного дня продириґувати його власними оперними постановками.

Вінсент народився в Любліні, Польща. Він є учнем маестро Павела Пшитоцького, в якого навчався дириґування у Краківській Музичній Академії, де також вивчав композицію та акордеон. Він також відвідував майстер-класи Даніеля Ґатті та Лучано Акочелли в Музичній академії Кіджі в Італії.

Поділитись