З 23 по 27 січня у Львівській філармонії тривала серія концертів, присвячених музиці віденського класика!
Минуло 269 років від дня, коли у Зальцбурзі народився хлопчик, якому суджено було стати обличчям високого класичного стилю у музиці на усі наступні століття — Вольфганг Амадей Моцарт. Усе ще достеменно не розгаданий феномен Моцарта, а нові століття лиш додають сенсаційних припущень та неймовірних легенд. Музиканти Академічного камерного оркестру «Віртуозів Львова», які виконували музику Моцарта від самого заснування оркестру, вважають, що аби зрозуміти одного Моцарта, треба почути трьох! 23 січня вони представили програму “Три Моцарти”.
Щоб завоювати громадськість і церковну владу в австрійській столиці, він доклав максимум зусиль, надихаючись стилем великих майстрів Генделя та Баха. Музика, написана Моцартом для Великої меси, неймовірно щільна, як звучання цілого собору, де кожна нота сприяє духовному піднесенню. Великі контрасти, віртуозний хор і витончений оркестр створюють враження урочистої величі.
На масштабному концерті 24 січня за участі Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії та Львівської національної академічної чоловічої хорової капели «Дударик» пройшло виконання “Великої Меси” Моцарта. Солювали Анна Шумаріна (сопрано), Лілія Нікітчук (мецо-сопрано), Вадим Манчук (тенор) та Володимир Шинкаренко (бас). За диригентським пультом — Володимир Сивохіп.
Моцарт на знак вдячності присвятив її Величності Шарлотті Королеві Великої Британії шість сонат для флейти й клавіру. У свій 269-й День народження композитор не оминув нагоди висловити свою щиру прихильність Королеві прославляючи її імʼя музикою. Волю Моцарта у вечір 25 січня виконали музиканти з Києва – флейтист Юрій Шутко та піаністка Анастасія Бика.
Грайливі та витончені, віртуозні та блискучі — усі ці визначення бездоганно пасують дивертисментам Вольфганга Амадея Моцарта. Менш серйозні та драматичні від симфоній, дивертисменти були призначені для невеликих оркестрів та виконувались переважно для розваг, відпочинку, часто просто неба. Дивертисмент сі-бемоль мажор окрім притаманних рис жанру увібрав в себе також неповторну легкість Моцарта-підлітка, адже написаний твір був у 1772 році. 26 січня “Віртуози Львова” втілили у життя музичну програму з моцартівських шедеврів.
Подія 27 січня об’єднала творчість Моцарта і Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту – пам’ятну дату, яка відзначається 27 січня.
Незакінчений шедевр, музичний заповіт, вічна сакральна композиція, що виходить за межі релігійного контексту – для опису Реквієму Моцарта не бракує чудових оцінок. На момент смерті 5 грудня 1791 року, композитор закінчив Introïtus і Kyrie і створив значну частину матеріалу для наступних п’яти номерів, від Dies Irae до Confutatis.
Виконали «Реквієм» Академічний симфонічний оркестр Львівської національної філармонії, Львівський муніципальний хор «Гомін», солісти: Софія Соловій, Лілія Нікітчук, Віталій Роздайгора, Володимир Шинкаренко та диригент – Володимир Сивохіп.
Фото: Віталій Грабар, Квітослава Созанська
Сходинка до оркестру
Мета – виховання майбутньої аудиторії і молодих фахівців: директор-...
Музика Лятошинського, Барвінського, Косенка та Колесси прозвучить в Одесі
14 березня о 18:00 в Одеській обласній філармонії відбудеться подія...
Пʼять спогадів про «Віртуозів Львова» на Збручі
30 років тому, у вересні-1994, свої перші репетиції розпочав Академ...