Масштабний всеукраїнський проєкт завершився у Львівській національній філармонії. Вже вдруге він пройшов за участі Академічного симфонічного оркестру філармонії у співпраці зі Студентським науково-творчим товариством “Октопус” та диригентом Теодором Кухарем, за підтримки Благодійного фонду Козицького, що активно розвиває та популяризує у світі українське сучасне мистецтво.
Майстеркласи для молодих диригентів є звичною практикою у Європі та світі і складають надзвичайно важливий досвід для диригента-початківця. 21 серпня після чотирьох днів навчання та дискусій відбувся підсумок майстеркласів – Гала-концерт. З-поміж 50 заявок було обрано чотирьох диригентів, що продемонстрували свої навики під час виконання чотирьох знаменитих творів світової класики. Софія Думіч, Артем Подзюбанчук, Оксана Кротик, Катерина Ніколенко виконали музику Євгена Станковича, Густава Малера, Пауля Гіндеміта та Йоганнеса Брамса. Солістом вечора був Андрій Чайковський, скрипка.
Відео трансляції: https://www.youtube.com/live/oEJuC5CZjlc
Молоді музиканти розповіли про свої враження від творів програми. Катерина Ніколенко: “У цьому творі Малер змушує слухача зустрітися з реальністю смерті, одночасно даруючи надію і віру в щось більше. Цим «Totenfeier» особливо надихає”.
Артем Подзюбанчук: «Симфонічні метаморфози» — це своєрідна картина світу ХХ століття. Композитор використовує прості музичні теми, втім у процесі їхнього розвитку досягає поєднання звичного і нового, передбачуваного і дивовижного”.
Оксана Кротик: “Масштабний та монументальний, Скрипковий концерт № 2 Євгена Станковича наповнений інтимністю та загадковістю, що місцями перемінюється жартівливою коломийкою”.
Софія Думіч: “Варіації на тему Гайдна Йоганнеса Брамса насправді створені не на тему Гайдна — принаймні дослідники не можуть сказати, який саме його твір ліг в основу. Я сприймаю цей твір як оперу: тема — це хорал на честь святого Антонія) — це сюжетна лінія, а варіації — різнохарактерні події, які формують цікаву і захопливу драматургію”.
22 серпня Академічний симфонічний оркестр шляхом таємного голосування обрав Оксану Кротик кращою диригенткою майстеркласів. Згідно з цим рішенням, у концертному сезоні 2024/2025 вона диригуватиме одну з програм проєкту “Диригенти. Українською”. Вітаємо!
Сходинка до оркестру
Мета – виховання майбутньої аудиторії і молодих фахівців: директор-...
Пʼять спогадів про «Віртуозів Львова» на Збручі
30 років тому, у вересні-1994, свої перші репетиції розпочав Академ...
Концерт “Крізь темряву” презентовано на каналі філармонії
У найважливіший для усіх християн тиждень Академічний симфонічний оркестр Л...