#1: Галицький контекст

Концертний зал ім. С. Людкевича

Неділя 13.10.2019 / 18:00

Концертний зал ім. С. Людкевича

100-300

Абонементи діють

Опис

Фортепіанна творчість львівських композиторів XX — XXI ст.

Перший концерт з циклу.

До ідеї втілення програми, яку я назвала «Галицький контекст», підходжу доволі давно. У мене вже було кілька концертів із подібним тематичним спрямуванням. Зокрема, минулого року на фестивалях «Контрасти» та «Музика Львова» (м. Київ). У рамках останнього ми презентували програму під назвою «Львівська фортепіанна школа: традиції і сучасність». Також разом із Олександром Козаренком в Українському Вільному Університеті, що у Мюнхені, ми виконували програму, яка теж містила ретроспективу галицької фортепіанної музики. Зараз ми святкуємо рік С. Людкевича, тому мені захотілося більше розкрити його сучасників, заглибитися у першу третину ХХ століття, яка, як на мене, ще потребує пізнання. Ми знаємо прізвища цих композиторів, виконуються В. Барвінський, Н. Нижанківський, С. Людкевич, однак не в тій мірі, як цього би хотілося. Адже допоки музика звучить, до тих пір вона існує! Разом з тим, мені захотілося дещо розширити коло прізвищ, які я назвала, прізвищами, які менш відомі. Це Антін Рудницький і Зиновій Лисько. Кілька років тому, стараннями В. Сивохіпа була видана Соната для фортепіано З. Лиська, а ще кілька років перед я отримала рукопис цього твору від п. Ксенії Колесси. Їй я обіцяла, що виконаю її. Очевидно, що прийшов час! Мені захотілося торкнутися цієї музики! У процесі роботи над композиціями, які я включила у програму концерту, з’явилися нові паралелі та погляди на цю музику, тому що А. Рудницький вчився у В. Барвінського, а З. Лисько – у С. Людкевича. Тобто, окрім сприйняття В. Барвінського і С. Людкевича як митців, у програмі «Галицький контекст», ми зможемо ще й частково побачити їх педагогічний відблиск на інші покоління. Зрозуміти, наскільки відчувається присутність, своєрідний «творчий подих» обох маестро, в опусах їх учнів, у якій мірі вони продовжують їх пошуки.

Композиції А. Рудницького та З. Лиська – це масштабні, яскраві полотна, які можна поставити в один ряд із сонатами Л. Ревуцького та Б. Лятошинського. Водночас, інтенсивні пошуки нових гармоній, звучань, засобів виразу тощо, які ми спостерігаємо у творах цих двох галицьких композиторів, неодмінно дають можливість долучити їх до загальноєвропейського мистецького контексту.

Оксана Рапіта

Виконавці:

  • Оксана Рапіта, фортепіано (Україна)

Програма:

  • Василь Барвінський. 3 Прелюдії
  • Антін Рудницький. Соната
  • Станіслав Людкевич. Баркарола, Романс
  • Зиновій Лисько. Соната

 

Поділитись