Концертний зал Людкевича
150–250
Композиторів цього концерту об’єднує не тільки одне покоління, а й стилістика, що характеризується комбінацією постімпресіоністських та постекспресіоністських звучань, мінімалістичних рис та тонким відчуттям в природу кожного інструмента партитури. Адже кожен автор сам є вправним виконавцем: зокрема, Ман-Чінг Дональд Юй — піаніст, а Юрій Ланюк — віолончеліст.
У творах вони переосмислюють загадки людського існування та віднаходять нові можливості для перетворення немузичного в найвищу форму музики: для трансфігурації, тобто преображення, що й стало фокусом тематики події. Це помітно і в коментарі до твору «Розплутування» китайського композитора Ман-Чінга Дональда Юя, написаного цьогоріч:
«Останнім часом я був одержимий свідомістю, яка є однією з найглибших таємниць сучасної науки. Деякі вчені вважають, що свідомість не обмежується лише діяльністю нашого фізичного мозку, але також є частиною духовної сили та природи, яка виходить за рамки простору та часу, існуючого в космосі, і що її існування відокремлено від нашого фізичного тіла. У деяких випадках вищу форму свідомості відчували в іншому вимірі реальності під час виходу з нашого фізичного тіла. Музика відображає моє особисте ставлення до містичних сфер свідомості».
Інший автор, грецький композитор Міхаліс Травлос, розповідає про свою композицію так: «”Клепсидра» для симфонічного оркестру була написана ще в 1976 році під час мого другого курсу композиції в Берліні. З раннього навчання я намагався пов’язати “ментальні візуальні ефекти” з музичною композицією. У цьому сенсі форма твору має намір наслідувати дію клепсидри (годинника). Тому його форма насправді така ж проста, як A (вступ), B (розвиток) і, нарешті, A’, але цього разу рухається, після інтенсивної частини, назад до початку у вільній ретроградній манері”».
Концерт для фортепіано з оркестром ре мінор Жан-П’єра Ваєла складається з трьох частин, з двома жвавими частинами, що оточують повільнішу. Перша з них починається лейтмотивом, який, поєднуючи дванадцять нот хроматичної гами, викликає в аудиторії зацікавленість та питання. І весь Концерт складається з іскристого відчуття яскравих змін, які наступають у наш час. Це підтвердить і заключний твір програми. Діалоги між сольними інструментами у Концертній симфонії Юрія Ланюка в ньому більш ніж промовисті.
Виконавці:
Програма:
Камера: Андрій Зелений
Режисер ефіру: Микола Хшановський
Звукорежисер трансляції: Мар’ян Лесюк
Продюсер: Богдан Сегін
***
Шановні слухачі! Під час відвідування подій у Львівській національній філармонії зверніть увагу на заходи безпеки.
У випадку повітряної тривоги концерт буде перервано, а усім гостям запропоновано пройти в укриття. У зв’язку з цим кількість місць обмежена.
Також просимо мати із собою документ, що посвідчує особу. Нагадуємо про дотримання протиепідемічних заходів, спрямованих запобіганню поширення COVID-19.
Будемо раді бачити усіх у Львівській національній філармонії!
***
“Україна–2022. Музи не мовчать” — це серія концертів в онлайн-форматі від Львівської національної філармонії, що створена для підтримки українських музикантів під час російської воєнної агресії. Концерти є платформою для єднання українського музичного середовища, оскільки багато виконавців та виконавиць концертних програм в рамках серії стали вимушеними переселенцями і знайшли прихисток у Львові.
Ми надаємо безплатну можливість для всього світу переглядати концерти на офіційному YouTube-каналі Львівської філармонії. Водночас пропонуємо нашим слухачам з-за кордону надавати благодійну фінансову допомогу українським музикантам, які залишилися в Україні.
Банківські реквізити для благодійної допомоги в українських гривнях.