Контрасти 30. Маратон. Дух, віддих, дихання і подих - Львівська національна філармонія

Контрасти 30. Маратон. Дух, віддих, дихання і подих

Субота 05.10.2024 / 19:00

Концертний зал ім. С. Людкевича

190–290

Опис

Виконавиця:

  • Наталія Кожушко-Максимів, флейта

Програма:

  • Богдан Сегін (*1976, UA). «La sensibilité» для флейти і аудіозапису (2024). Світова прем’єра. Спеціальне замовлення проєкту
  • Сергій Вілка (* 1987, UA). «A(i)rietta» (2012)
  • Любава Сидоренко (*1979, UA). «Breathe» (2010)
  • Золтан Алмаші (*1975, UA). «Пастораль» (2010)
  • Максим Коломієць (*1981, UA). «Over Skyline» (2012)
  • Юрій Пікуш (*1998, UA). «M’Atematics» (2024). Світова прем’єра. Спеціальне замовлення проєкту
  • Остап Мануляк (*1983, UA). «Аксонометрія ІІІ. Птахи та інші летючі створіння» (2024). Світова прем’єра
  • Рената Сокачик (*1990, UA). «Пустиня дише» (2024). Світова прем’єра. Спеціальне замовлення проєкту
  • Віктор Камінський (*1953, UA). «Urlicht-Irrlicht?» (1998)

Модераторка – Поліна Кордовська

Проєкт відбувається в рамках Ґранта Президента України молодим діячам у галузі театрального, музичного, циркового, образотворчого мистецтва та кінематографії, молодим письменникам, майстрам народного мистецтва для створення і реалізації творчих проєктів

Концепція проєкту «Дух, віддих, дихання і подих» інспірована роллю дихання при грі на флейті і значенням усвідомленого підходу в цьому процесі: Наталія Кожушко-Максимів часто міркує, що «насправді моїм інструментом є саме дихання, а флейта слугує його своєрідним провідником до слухачів».

Солістка є учасницею ансамблю нової музики «Ensemble Nostri Temporis», дуету «etc. duo» (разом із піаністкою Роксоланою Кіт), а також артисткою оркестрів Львівської національної філармонії та Львівської національної опери. Важливою віхою концертної діяльності флейтистки є пропагування музики ХХ–ХХІ століть.

Дихання як глибинний, основоположний процес нашої життєдіяльності призвів до мистецьких рефлексій про сьогодення. За словами авторки проєкту, «На жаль, ми не замислюємося про це, аж поки не починає бракнути повітря. Зараз, у часі війни, наше дихання часто збивається: затримується, пришвидшується, береться похапцем. Дихати буває боляче, страшно, іноді — навіть нестерпно. Проте усвідомлені вдихи і видихи — найпростіша медитація, що дозволяє віднайти опору.

У програмі об’єднані як раніше написані твори, які видалися мені близькими до тематики проєкту, так і спеціально замовлені. Я дуже вдячна композиторам, які відгукнулися на моє прохання створити музику для мене. Це особлива честь для виконавця.

Кожен твір у програмі для мене особливий, і в процесі роботи над програмою, я відкрила для себе нові можливості інструменту і себе як виконавиці.

Подібні проєкти, як на мене, зараз особливо на часі. Це спосіб заявляти про себе, утверджуватися у власній артистичній цінності та рухати процеси в українській культурі, адже культура — це те, що робить нас видимими, і це нам зараз дуже потрібно.

Наталія Кожушко-Максимів

«Пустиня дише»: натхненням для цього твору стала поезія Лесі Українки, де пульсує життя і дух вільної пустині. У цій композиції була спроба поєднати дещо гіперболізовану демонстрацію процесу дихання при грі на флейті з широкою дихаючою мелодією, що відображає простори пустелі, і словами самої виконавиці, яка цитує Лесю Українку, додаючи твору ще одного виміру через поетичне слово. Цей твір — про життєву силу, яка криється в кожному подиху.

Рената Сокачик

Назва «M’Atematics» поєднує два слова: «Atem» («дихання» німецькою) і «matics» («математика» або «механіка»). Головною ідеєю твору є думка, що дихання — це не лише фізіологічний процес, але й те, що можна вивчати й аналізувати мистецьки. Адже в абстрактному світі звуків кожен знак подиху продовжує нескінченну формулу буття, математику всесвіту.

Юрій Пікуш

Поділитись

Партнери