Концертний зал Людкевича
Концертний зал Людкевича
Ви зможете придбати квитки в касі філармонії . Вартість квитка 100 грн.
Різноманітні технічні прийоми та звукові ефекти у творі для альта соло «Telos» японського композитора Ацухіко Ґондаі створюють особливу атмосферу. Принцип динамічних наростань та спадів сформував основу композиції: це яскраві переходи від п’яніссімо (створюють відчуття, ніби події відбуваються десь далеко) до фортіссімо (і ось, вони наближаються, знаходяться зовсім поряд). А закінчується все як і починалось – дуже далеко, дуже тихо та дещо відсторонено…
«Telos» – термін, який часто використовував у своїх творах Аристотель. У буквальному перекладі слово значить «кінець», однак давньогрецький філософ вживав його у значенні «кінцева мета», «raison d’être» (сенс існування). Можливо, саме процес пошуку цього філософського поняття зафіксований у «Телосі»?
Соната для альта і фортепіано in F Пауля Гіндеміта є одним із небагатьох опусів німецького композитора, у якому відчутні зв’язки із стилістикою Брамса та Дворжака. Досить незвична форма із короткою вступною частиною, темою з варіаціями та фіналом, який перериває варіаційний розвиток теми лише на певний момент, адже після цього він знову відновлюється. У такий спосіб композитор сформував жанр сонати-фантазії, культивованої деякими митцями романтизму.
Італійський композитор Джячінто Шелсі найбільш відомий тим, що писав музику, що базується навколо одного тону, звуку, зосереджуючись на його тембрових та міккротонових градаціях. Саме на основі цього, а також динамічних коливаннях й будуються його композиції. Це все можна побачити у творі, який я виконаю, а саме Manto I (перша із 3-ох частин).
Манто була пророком у Стародавній Греції (захоплення східними та давніми культурами – це теж одна із провідних рис творчості Дж. Шелсі). У третій частині Шелсі переклав її оракульські сентенції в загадкові фонеми, які виконавець повинен співати та грати одночасно. У «Манто» звукові можливості альта розширюються та досліджуються за допомогою експериментальних прийомів гри.
Соната для альта та фортепіано написана за кілька тижнів до смерті Дмитра Шостаковича – 6 липня 1975 року. Має три частини. Перша, Новела, починається з піцикато альта соло, що нагадує стук годинника, відлік часу. Після вступу фортепіано, приходить середина, більш насичена, трагічна, сповнена болі… У другій частині твору, Scherzo – Allegretto, сухі, гострі звучання контрастують з плавними пасажами. Велика частина матеріалу запозичена з незакінченої опери «Гравці» за однойменною одноактною комедією Гоголя. Фінал твору, Адажіо пам’яті Бетовена, емоційно найтяжчий. Тут ми чуємо цитати з попередніх частин, які з’являються разом із алюзіями до Місячної сонати Бетовена.
Андрій Савич
Виконавці:
Програма:
Водночас відбуватиметься онлайн-трансляція події на Youtube-каналі Львівської національної філармонії, яка буде доступна для перегляду виключно під час події.
Фестиваль організовує ЛЬВІВСЬКА НАЦІОНАЛЬНА ФІЛАРМОНІЯ Львівська національна філармонія
Підтримка Фестивалю:
Партнери Фестивалю:
Головний медіа партнер Фестивалю The Claquers