Віртуози 43. МОЛОДІ ВІРТУОЗИ ВІОЛОНЧЕЛІ

Середа 29.05.2024 / 19:00

Концертний зал Людкевича

190–600

Опис

Впродовж понад сорокарічної історії фестивалю «Віртуози» зросла не одна генерація професійних музикантів. Для багатьох перші виступи як солістів на фестивалі стали початком яскравої кар’єри. Адже далеко не кожному випадає нагода ще в студентські роки вийти на сцену філармонії в дні одного з найстарших та наймасштабніших музичних фестивалів країни. 

Проте організатори знають, що справжня віртуозність не приходить з роками, чи кількістю зіграних концертів, її визначають талант, наполегливість та амбітність. Тож впродовж років існування фестивалю склалась добра традиція давати можливість виявити себе молодим віртуозам. Цьогоріч – це віртуози віолончелі Анастасія Зохнюк, Марія Ходаківська та Ольга Кульчицька, яких научає професор, митець та наставник плеяди сучасних віолончелістів Юрій Ланюк.

Представлена програма різнобічно демонструє глибину тембру віолончелі відтіненої камерним оркестром, її основою стануть концерти Йозефа Гайдна, який разом з сучасниками був на чолі формування класичного концерту та досягнув досконалого балансу і вивершення форм у своїй творчості. 

Якщо симфонії Гайдна отримали програмні назви завдяки своєму змісту, то Концерту до мажор для віолончелі з оркестром пасувала б назва «Фенікс», впродовж 200 років він вважався втраченим, допоки партитуру не віднайшли в Чеській національній бібліотеці. Тож цілком можливо, що виконання концерту чув і сучасник Гайдна та друг Моцарта, чеський композитор відомий своїми пасторальними темами, Йозеф Мислівечек. Його перу належить ровесник та майже повний тезка концерту Гайдна – Концерт для віолончелі з оркестром до- , який теж представлять юні віртуози. 

Проникливе поєднання відразу трьох сольних віолончелей прозвучить в «Реквіємі» також чеського музиканта Давіда Поппера. Як і більшість відомих реквіємів, твір Поппера має містичну передісторію. Композитор створив його в памʼять про видавця та друга Даніеля Ратера, проте доля призначила «Реквієм» для прощання із самим Поппером. Знаменує цей твір і ще одне прощання – кінець епохи великих романтичних віолончельних соло.

 

Виконавці: 

  • Анастасія Зохнюк, віолончель
  • Марія Ходаківська, віолончель
  • Ольга Кульчицька, віолончель
  • Академічний камерний оркестр «Віртуози Львова»
  • Тарас Вергун, диригент

 

Програма:

    • Давід Поппер (1843–1913). Реквієм для трьох віолончелей з оркестром, тв. 66, (1891)
    • Антоніо Вівальді (1678–1741). Концерт для двох віолончелей та струнних соль мінор, RV 531
      • Allegro
      • Largo
      • Allegro
    • Йозеф Мислівечек (1737–1781). Концерт для віолончелі з оркестром до мажор (1765)
      • Allegro moderato
      • Grave
      • Tempo di minuetto
    • Макс Брух (1838–1920). «Kol Nidrei» для віолончелі та струнного оркестру, тв. 47 (1881)
    • Йозеф Гайдн (1732–1809). Концерт для віолончелі з оркестром до мажор, Hob VIIb.1, (1765)
      • Moderato
      • Largo
      • Allegro molto

 

 

Модераторка — Марія Левкович

Поділитись

Партнери