Рецензії німецьких видань на реліз фортепіанних концертів Косенка та Барвінського - Львівська національна філармонія

Рецензії німецьких видань на реліз фортепіанних концертів Косенка та Барвінського

20.01.2025
Опис

У грудні 2024 року світ побачив реліз солістки Віоліни Петриченко та Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії під орудою Володимира Сивохіпа. Два масштабні українські концерти для фортепіано видав всесвітньо відомий лейбл з Німеччини ARS Produktion.

В німецькому культурному журналі O-Ton вийшла публікація Мікаеля Зербана “Радість у часи війни”. 

Львівська національна філармонія - Рецензії німецьких видань на реліз фортепіанних концертів Косенка та Барвінського
Подаємо текст рецензії у перекладі: “

У ці роки піаністка Віоліна Петриченко, яка народилася в Україні, а нині проживає в Кельні, інтенсивно працювала над тим, щоб культуру своєї Батьківщини дізнавали більше в Європі та світі. Українські митці в діаспорі відіграють важливу роль у збереженні культурної спадщини своєї країни, незважаючи на тривалу війну.

Для Петриченко цей час позначений не лише викликами, а й бажанням через музику заспокоїти себе та інших людей, які постраждали від наслідків війни. Вона багато років гастролює Європою, щоб донести українську класичну музику до широкої аудиторії зі своїми фортепіанними та камерними програмами.

Родзинкою її творчості є фестиваль «Звуки України», який вона заснувала. З лютого по червень 2020 року вона тісно співпрацювала з Академічним симфонічним оркестром Львівської філармонії для виконання та запису двох великих українських фортепіанних концертів. Музичним керівництвом керував Володимир Сивохіп, звукорежисером був Андрій Мокрицький, який забезпечив чудовий звук.

Перший твір на цьому диску — фортепіанний концерт фа мінор Василя Барвінського (1880–1973). Композитор народився у Тернополі, тодішня Австрія, вивчав музику та право у Львові та Празі, а згодом став директором Львівського музичного інституту.

Барвінський був професором Львівської консерваторії і вважався одним із найвизначніших представників української музичної сцени. Але в 1948 році був заарештований під час радянських репресій. Його рукописні твори публічно спалювали. Після повернення із заслання намагався реконструювати свій твір. Лише у 2019 році партитуру його фортепіанного концерту було відновлено у доступній для гри версії.

Другий концерт на записі написав Віктор Косенко (1896–1938). Він народився в Санкт-Петербурзі, виріс у Варшаві, потім навчався в Санкт-Петербурзі, перш ніж оселитися в Україні. Викладав у Київській консерваторії, створив понад 250 музичних творів. Його фортепіанний концерт до мінор, написаний у 1928 році, вважається його magnum-опусом.

Петриченко описує його як елегантну суміш мендельсонівської легкості та монументальної віртуозності Ліста. У той час як у концерті Барвінського оркестр відіграє провідну роль і висвітлює каденції для сольного інструменту, концерт Косенка пропонує динамічну структуру діалогу між фортепіано та оркестром. Романтичний дух залишається незмінним у всьому.

Записом цих двох фортепіанних концертів Віоліна Петриченко не лише здійснила заповітне бажання, а й разом із оркестром у важкі часи послала потужне послання: Україна жива, а її культура вічна. Це надає альбому подвійної цінності – не лише через блискучу інтерпретацію творів, а й через його символічне значення. Це музичний заклик не втрачати надії на мир і свободу”.

Друга рецензія в Operius

Частково подаємо і текст другої рецензії авторства музикознавиці Клаудії Бен:

“Віоліна Петриченко тут також вражає своєю глибокою відчутною грою з делікатним до потужного дотику. Третя частина Концерту Косенка є енергійною і забезпечує блискуче завершення з оновленими кульмінаціями.

Піаністка Віоліна Петриченко насамперед віддана справі збереження та поширення української музики та заснувала фестиваль «Звуки України» у 2023 році. Вона почала грати на фортепіано у віці шести років і продовжила навчання в музичних закладах Києва, Веймара, Кельна та Ессена…

Концепція зробити доступними для широкого загалу віхи української музичної історії, яким раніше приділялося мало уваги, має повний успіх. Цей диск є справжньою рекомендацією для слухачів, які цікавляться музичними творами, що виходять за рамки звичних і часто записуваних творів. Якщо ви хочете почути більше про українську музику, ви також звернулися за адресою”.

Поділитись


Популярне

14.08.2024 Анонси

Сходинка до оркестру

Мета – виховання майбутньої аудиторії і молодих фахівців: директор-...

30.01.2025 Анонси

Музика Лятошинського, Барвінського, Косенка та Колесси прозвучить в Одесі

14 березня о 18:00 в Одеській обласній філармонії відбудеться подія...

18.09.2024 АнонсиМедіа

Пʼять спогадів про «Віртуозів Львова» на Збручі

30 років тому, у вересні-1994, свої перші репетиції розпочав Академ...