“Тиша після музики”, – в журналі “Музика” вийшла рецензія на подію Контрастів-29. “Silenzio dal Dolore” - Львівська національна філармонія

“Тиша після музики”, – в журналі “Музика” вийшла рецензія на подію Контрастів-29. “Silenzio dal Dolore”

23.10.2023
Опис

«Silenzo dal Dolore», або «Тиша після болю» – це те, що переживає наразі кожен українець, дорослі й діти, – усі, кого торкнулася ця жахлива війна.
Сама назва концерту 2 жовтня на 29-му Міжнародному фестивалі «Контрасти» відтворила глибокі емоції туги й скорботи, які відчули слухачі та авторка статті Анна Гуріна.

Йтиметься про виконання Академічним камерним оркестром «Віртуози Львова» під керуванням Володимира Сивохіпа, а також солістами Михайлом Сосновським, Степаном Сивохіпом і Йожефом Ермінем прем’єр українських композиторів і твору латвійця Васкса.

Львівська національна філармонія - "Тиша після музики", – в журналі "Музика" вийшла рецензія на подію Контрастів-29. "Silenzio dal Dolore"

“Концерт розпочався з твору Петеріса Васкса, який має назву «Musica dolorosa» для струнних, написаного 1984 року. «Це мій найтрагічніший твір, єдиний, у якому немає ні оптимізму, ні надії, лише біль», – так композитор охарактеризував опус, присвячений сестрі Марті, а також латвійському народу. Адже за історією всім відомо, що Латвія входила до Радянського Союзу і саме у час написання твору в столицях країн Балтії почалися масові рухи щодо відновлення незалежності, у тому числі й Латвії.

Композитор згадує це так: «Я – частина свого народу, для якого то був темний і трагічний період, коли здавалося, що навіть найбільші ідеалісти й оптимісти починали втрачати надію…»

Львівська національна філармонія - "Тиша після музики", – в журналі "Музика" вийшла рецензія на подію Контрастів-29. "Silenzio dal Dolore"

Також в програмі концерту прозвучали дві світові прем’єри.

“Далі прозвучала світова прем’єра «Елегії для струнних» Алли Сіренко, написана у 2022 році та присвячена героїчному українському народу. Пані Алла вже понад 20 років мешкає у Великій Британії, але, за її словами, її душа і коріння назавжди залишаться у Львові. Мабуть, саме тому у її творах, як і в «Елегії для струнних», головною темою є поклоніння – присвята українському народу та героям, котрі поклали життя заради нашого світлого майбутнього.

Музику наскрізно пронизує скорботне звучання. Публіка відчула цей крик душі про біль, який наразі переживає кожен українець майже щодня. Туті оркестру в кульмінації твору змусило мене, а також багатьох слухачів, присутніх у залі, не стримувати емоцій.”

Читати більше

Фото: Віталій Грабар

Поділитись


Популярне

14.08.2024 Анонси

Сходинка до оркестру

Мета – виховання майбутньої аудиторії і молодих фахівців: директор-...

18.09.2024 АнонсиМедіа

Пʼять спогадів про «Віртуозів Львова» на Збручі

30 років тому, у вересні-1994, свої перші репетиції розпочав Академ...