В Кельні відбувся міжнародний проєкт “Європейські музи не мовчать: симпозіум, майстерня, музична резиденція”.
Організований Центром старовинної музики ZAMUS та Львівською національною філармонією, він пройшов за підтримки Гете-інституту в Україні, Culture Connects та Ernst von Siemens Musikstiftung.
Передісторія проєкту сягає у березень 2022, коли розпочалась масштабна серія концертів онлайн та офлайн “Україна-2022. Музи не мовчать”. Як на пресконференції з нагоди презентації результатів німецько-українського партнерства зазначив артдиректор проєкту, Богдан Сегін, “Українські музиканти з перших тижнів почали шукати можливість самореалізації, і приблизно через місяць почали відновлювати свою професійну діяльність”. Також каталізатором такої творчої колаборації став ХІХ Фестиваль Давньої Музики у Львові, на який в Україну приїздили учасники всесвітньо знаного ансамблю “Sequentia”, Норберт Роденкірхен та Бенджамін Беґбі.
Адже у Львові таким чином постав осередок, що сприяв продовженню творчої діяльності митців, артистів, а також давав надію на майбутнє. Про нові обставини з педагогічної та артистичної точки зору розмірковувала Анна Іванюшенко: “Саме в ці часи я звернула увагу на те, що студенти почали цінувати речі, на які вони зазвичай не звертали уваги. Коли в нас лунає тривога, ми змушені перервати репетиції, але ми з нетерпінням чекаємо, щоб продовжувати, бо музика рятує”. При чому за понад 60 концертів проєкту звучала музика різних епох, пройшло три масштабні фестивалі давньої, сучасної музики та творів з класико-романтичного періоду. Цей досвід перенесли й в нову міжнародну співпрацю. Прослухати повну музичну програму зі студії в Кельні можна за посиланням:
До складу ансамблю музикантів з України, учасників проєкту, увійшли клавесиністка Анна Іванюшенко (Львівська національна філармонія), контрабасист Назарій Стець (Національний ансамбль солістів «Київська камерата»), бандурист Дмитро Губ’як (ТНПУ імені Володимира Гнатюка), вокаліст Роман Меліш (Національний будинок музики) та композитор, менеджер багатьох проєктів Львівської національної філармонії Богдан Сегін. До українських музикантів доєднаються флейтист Норберт Роденкірхен з Кельна (Німеччина) та українська скрипалька Наталія Нешмоніна з Ессена (Німеччина).
У проєкті, що тривав з 29 листопада по 2 грудня, музиканти мали на меті презентувати зокрема давнє українське бароко та сучасну музичну сцену. Тому Дмитро Губ’як відзначив: “Національний український інструмент бандура поєднав давню культуру та модернові впливи”. Дмитро розповів про різні види бандур та поділився своїм враженням від 4-денної поїздки: “Це був новий погляд на мій інструмент”.
1 грудня музиканти провели воркшоп, де записали чотири музичні сети. Про це так відгукнувся Назар Стець: “Коли я отримав запрошення на проєкт, то очікував, що гратиму здебільшого бассо континуо. Але в мене були й інші важливі ролі: імпровізація (величезне задоволення) та представлення сольних можливостей контрабаса”. Більше про результати та бачення артистів своєї ролі у час війни в Україні дивіться у відео:
Особливу вдячність музиканти висловили Норберту Роденкірхену, німецькому флейтисту та композитору, завдяки якому процес співпраці між німецькою та українською інституцією став можливий та був ретельно організований. Усі учасники музично-культурного процесу підтвердили, що “такі міжнародні проєкти надихають, дають можливість професійного росту” (Анна Іванюшенко). Богдан Сегін також розповів, що завдяки вдалому цьогорічному результату, Фестиваль Давньої Музики у Львові у наступному, ювілейному році напевно поповниться новими музичними колабораціями.
Сходинка до оркестру
Мета – виховання майбутньої аудиторії і молодих фахівців: директор-...
Пʼять спогадів про «Віртуозів Львова» на Збручі
30 років тому, у вересні-1994, свої перші репетиції розпочав Академ...
Благодійна виставка «Моє серце з тобою»
Вона поклала початок оновленому