Тема цьогорічного фестивалю пов’язана із непростою добою, у якій живе і захищає свою незалежність Україна. Ще з березня 2022 року, наші музи не можуть мовчати: музиканти у часі війни продовжують освітлювати шлях своїм мистецтвом, втішаючи душі й зранені серця. У фокусі Фестивалю — молоді українські віртуози, імениті іноземні виконавці, музика від бароко до сучасного танго, а також, найголовніше, — українське музичне мистецтво. Розповідаємо про масштабні оркестрові події цього тижня у Львівській філармонії:
Про віртуозну майстерність італійця Антоніо Вівальді, якою він епатував сучасників, ходили чутки. Тож не презентувати цю дивовижну здатність поважного композитора на однойменному фестивалі було б гріхом — особливо враховуючи той факт, що Вівальді — музиканта і священника, через це вміння пов’язували з сатаною!
Фантастично вигадливий маг звука та сміливий новатор епохи — у цьому концерті постать «венеційського чарівника» переосмислили солісти й оркестранти «Віртуозів Львова» на чолі з Дмитром Логвином. Звучали рідко виконувані твори, що не залишили байдужими сучасних меломанів, — хоча і за життя надпопулярного Вівальді шанувальників його творчості досить складно було захопити зненацька.
Яскравим акцентом виступу став концерт «Ніч» — зовсім не картини ідилії італійської ночі, а справжньої містичної історії з нічними привидами, яка чудово розкриває найцікавіші тембральні можливості флейти соло. Своєю чергою, в іншій композиції ожило звучання мандоліни, цього старовинного інструменту, особливо поширеного в часи композитора, що занурило у світ епохи гуманізму, розуму та краси!
Світогляд будь-якого митця відкривається крізь його творчість. У «Карпатському концерті» Мирослав Скорик, мабуть, вперше — так цілісно й самобутньо — формулює те фантастичне чуття, завдяки якому ми корінням проникаємо вглиб історії свого народу. Видатний польський композитор Кароль Шимановський, що народився в Україні, був представлений «Концертною увертюрою». В ній тільки проступають риси майбутнього стилю Шимановського — а проте, публіка у Львові ще першої половини ХХ століття високо цінувала цей твір. Зокрема, за його яскравість й свіжість, молодече захоплення буянням життя. Легкість фортепіанного концерту швейцарсько-французького композитора П’єра Віссмера у виконанні соліста Максима Шадька та Академічного симфонічного оркестру під батутою Вінсента Козловського подарувала приємний післясмак неокласичних гармоній.
Терпкі дисонанси, складні гармонії та джазові елементи — у вихорі з полум’я танцю, який Астор П’яццолла зумів підняти на п’єдестал серед ваговитих брил академічної класики. По світових сценах з гонором крокує колись вуличний танець нижчих суспільних прошарків, а сьогодні вишуканий символ, есенція самої любові до ритмічного руху, зваби багатозначними паузами та млосними інтонаціями.
Історію танго цього разу викладали музиканти з палкими серцями та знаннями, за власним дбайливо укладеним підручником П’яццолли. Тут все: і забуття, і свобода, і таємниця, і — як без цього — незабутній музичний погляд на всі ці прояви життя від митця, що вже став Легендою.
Більше подій Фестивалю: https://philharmonia.lviv.ua/announcements/virtuosos-42/
Сходинка до оркестру
Мета – виховання майбутньої аудиторії і молодих фахівців: директор-...
Концерт “Крізь темряву” презентовано на каналі філармонії
У найважливіший для усіх християн тиждень Академічний симфонічний оркестр Л...
Польські гастролі Львівської філармонії в Щецині та Катовіце
Найближчим днями виконання Академічного симфонічного оркестру Львів...