Вечір української симфонічної музики

Духовна і світська, життєрадісна і трагічна, пісенна і танцювальна, героїчна і лірична — симфонічна музика українських композиторів, яку хочеться слухати, насолоджуватися і гордитися нею!

Дмитро Бортнянський. Увертюра до опери «Син-суперник»
В опері «Син-суперник» - складна увертюра з багатою ритмікою, незвичною гармонією та серйозними партіями кларнетів. Музичні образи опери відзначаються художньою завершеністю. Музичні характеристики героїв у «Сині-супернику» надзвичайно різноманітні й емоційні . Уся історія пройнята добрим гумором і щирістю.
Ліричний струмінь у музиці Бортнянського пов’язаний з появою й утвердженням сентименталізму – нового напряму в літературі, живописі, скульптурі.

Максим Березовський «Не отвержи мене во время старости»
Концерт «Не отвержи мене во время старости» справедливо вважається найбільш досконалим зразком хорового концерту в творчості Максима Березовського. Шляхетна простота в поєднанні з монотематичністю вирізняє структуру концерту. Перша і третя частини представляють собою хорові фуги, причому теми їх близькі одна одній, а друга частина контрастує крайнім частинам суворою зосередженістю акордової фактури. Основна тема концерту вражає строгістю і простотою.

Борис Лятошинський. Сюїта з музики до трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»
Твори Лятошинського увійшли в золотий фонд українського мистецтва. Як композитор-новатор був представником модернізму, впроваджувачем стилів й нової музики, експресіонізму, імпресіонізму та неофольклоризму. Творчість Лятошинського, що відіграла значну роль у наближенні українського симфонізму до європейського рівня, вирізняється глибиною філософсько-етичних концепцій, яскравим індивідуальним стилем, позначена широким жанровим діапазоном і унікальною образною системою. У сюїті втілено глобальні проблеми, зокрема гострі супе¬речності й трагізм історії буття суспільства.

Микола Лисенко Увертюра до опери «Тарас бульба»
Опера Лисенка «Тарас Бульба безперечно є головним досягненням української музичної культури у цьому жанрі. Ця опера постає в центрі певної національно-художньої жанрової системи, від якого радіально розходяться промені і до минулого і до майбутнього. Неймовірною удачею стала новонаписана увертюра – епіко-героїчне симфонічне полотно на рівні світових шедеврів. Увертюра – опус на 165 тактів, де заклична Лисенкова інтонація з оперної інтродукції стала могутнім імпульсом для написання всього симфонічного твору: головної теми – близької до звучання народних дум «з жалощами», широкоепічної наспівної побічної теми, гостро драматичної розробки, у якій майже зорово відтворено козацькі батальні атаки, а на завершення – апофеоз – героїчне звучання історичної пісні «Засвіт встали козаченьки» спочатку як похідний марш, а потім з темповим розширенням.

Левко Ревуцький. Симфонія №2
Друга симфонія правдиво втілила образи української природи, народного життя, ліричні та драматичні переживання. Всі основні теми симфонії — мелодії українських народних пісень. Перша частина насичена різноманітним опрацюванням пісень-тем. Гармонія в основі своїй зрозуміла і чітка, збагачена хроматичними рухами голосів. Це перша симфонія, де українські народні мелодії отримують такий широкий, справді симфонічний розвиток. Тут позначилася смілива творча ініціатива композитора, що проявилася, наприклад, в глибокому переосмисленні вихідного музичного образу.

Мирослав Скорик «Гуцульський Триптих» з музики до кінофільму «Тіні забутих предків», «Мелодія»
У композиторській творчості Мирослав Скорик плідно й багатогранно працював у стилі неофольклоризму. Музичний твір увібрав у себе три основні образи-символи. Перший – тема дитинства Івана та Марічки (у фільмі вона з’являється в епізодах-ремінісценціях дитинства героїв, котрі своєю сліпучою радістю створюють яскравий контраст „сьогоденню”). Другий образ-символ – тема кохання Івана та Марічки (епізод зустрічі героїв і сцена смерті Марічки). Третій образ-символ – танок і смерть Івана (епізоди видіння Івана, блукання його в горах, танок із лісовим духом (чугайстром) і загибель).
Три образи-символи народили триптих – твір із трьох завершених самостійних частин, які утворюють цілісність завдяки задуму, а інколи спільності змісту та сюжету.

Пропонуємо приєднатися та слідкувати за актуальними новинами у Фейсбуці:
www.facebook.com/kkphilharmonikerUA/

Замовлення та безкоштовна доставка квитків за тел.: 032/ 255-10-55.

Будемо раді бачити Вас на наших концертах!
З повагою та найкращими побажаннями, симфонічний оркестр K&K Philharmoniker

Середа 24.10.2018 / 19:00

Концертний зал ім. С. Людкевича

100-400

Опис

У програмі:

Дмитро Бортнянський.  Увертюра до опери “Син-суперник”

Максим Березовський – Юрій Іщенко. Симфонічна версія хорового концерту “Не отвержи мене во время старости”

Борис Лятошинський. Сюїта з музики до трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”

Микола Лисенко. Увертюра до опери “Тарас Бульба”

Левко Ревуцький. Симфонія № 2 I ч. Allegro moderato

Микола Колесса.  Симфонія № 2 ІІІ ч. Allegro

Мирослав Скорик. “Гуцульський триптих” з музики до кінофільму “Тіні забутих предків”

Мирослав Скорик. “Мелодія”

Поділитись