28 Контрасти. Молотки і Майстер

Середа 05.10.2022 / 19:00

Концертний зал Людкевича

150–250

Опис

Попри новації, яких часом відчайдушно прагне сьогодення, в його жилах ще тече дух минувшини, що спонукала і надихнула появу сучасного. Так і у концерті з алюзійною назвою-покликанням на один з хрестоматійних творів пера відомого авангардиста можна простежити тяглість поколінь та їхню відмінність, познайомитись з творами, написаними щойно і почути перше після російського вторгнення виконання транскрипції та перше публічне виконання симфонії видатного Майстра в Україні.

Залишаючи інтригу щодо творів студентів Львівської національної музичної академії імені Миколи Лисенка, звернімось до фінальної композиції концерту. Автор перекладення, Гліб Фаренюк, розповів, що ідея такого проєкту виникла наприкінці березня, коли він відчув внутрішню потребу переслухати Третю симфонію Бориса Лятошинського: «Це не було способом проведення часу, симфонія наче заговорила: “Переслухай мене!”. Тоді українці й весь світ побачили, на що росія перетворює Маріуполь і спостерігали за подвигом полку “Азов”. Це був момент, коли вперше за довгий час я відчув себе слухачем [хоча слухав із партитурою]; це стало одним з найбільших моїх емоційних вражень від музики взагалі».

Оскільки жоден з симфонічних оркестрів не має у сталому репертуарі симфоній найзначнішого українського симфоніста, ідея Гліба Фаренюка полягала у створенні можливості для частого звучання цієї музики: цей твір потрібен українцям, кожний громадянин повинен мати можливість почути цей твір у живому виконанні».

Під час роботи, як зазначає молодий композитор, він «твердо переконався в абсолютній унікальності Лятошинського як музичного явища. Мені вкрай шкода, що серед чималої кількості українських музикантів досі існує комплекс меншовартості, хоча тільки музики Лятошинського достатньо, щоб вписати Україну на рівних в історію великої [світової] музики. Абсолютно неповторний гармонічний стиль, бездоганне володіння формою та драматургією (що вкрай важливо для композитора вже XX століття), майстерне володіння оркестровим письмом… Довершеність партитури продиктувала і специфіку моєї роботи; не змінив жодної ноти, лише слідкував за тим, щоб моє перекладення із такою ж рельєфністю відбивало усі деталі музичної форми. Якщо це мені вдалось, то видається, транскрипція може стати концертним твором і існувати не тільки як «придаток» симфонії, але і як повноцінний твір для двох роялів. Висновки можна зробити після виконання».

 

Виконавці:

  • Христина Бенюк, фортепіано
  • Соломія Саламанюк, фортепіано
  • Гліб Фаренюк, фортепіано
  • Віталій Дворовий, фортепіано

 

Програма:

  • Фортепіанні твори студентів-композиторів Львівської національної академії ім. М. Лисенка:
    Аліса Формазюк (2000). «У чорно-білих тонах»  (2020)
    Ксеня Стеценко (1998). «Дві п’єси» (2021-2022)
    Анастасія Сисенко (1998). «Стилос» (2022)
    Мар’ян Філь (2000). «Три прелюдії» (2019)
    Ігнатій Мойсеїв (2002). «Чотири прелюдії» (2021)
    Денис Кучер (2002). «Дві п’єси» (2022)
  • Борис Лятошинський (1895–1968). Симфонія №3, тв. 50. Перекладення для двох роялів у вісім рук Гліба Фаренюка (світова прем’єра)

 

Модераторка: Поліна Кордовська
Трансляцію забезпечують:

Камера: Андрій Зелений
Режисер ефіру: Микола Хшановський
Звукорежисер трансляції: Мар’ян Лесюк
Продюсер: Богдан Сегін

***

Шановні слухачі! Під час відвідування подій у Львівській національній філармонії зверніть увагу на заходи безпеки.

У випадку повітряної тривоги концерт буде перервано, а усім гостям запропоновано пройти в укриття. У зв’язку з цим кількість місць обмежена.

Також просимо мати із собою документ, що посвідчує особу. Нагадуємо про дотримання протиепідемічних заходів, спрямованих запобіганню поширення COVID-19.

Будемо раді бачити усіх у Львівській національній філармонії!

***

“Україна–2022. Музи не мовчать” — це серія концертів в онлайн-форматі від Львівської національної філармонії, що створена для підтримки українських музикантів під час російської воєнної агресії. Концерти є платформою для єднання українського музичного середовища, оскільки багато виконавців та виконавиць концертних програм в рамках серії стали вимушеними переселенцями і знайшли прихисток у Львові.

Ми надаємо безплатну можливість для всього світу переглядати концерти на офіційному YouTube-каналі Львівської філармонії. Водночас пропонуємо нашим слухачам з-за кордону надавати благодійну фінансову допомогу українським музикантам, які залишилися в Україні.

Банківські реквізити для благодійної допомоги в українських гривнях.

Поділитись