БАХ Маратон. Прелюдія - Львівська національна філармонія

БАХ Маратон. Прелюдія

П’ятниця 21.03.2025 / 17:45

Фоє Львівської національної філармонії

190

Опис
Щорічно на честь святкувань дня народження Йоганна Себастьяна Баха Львівська національна філармонія проводить «БахМаратон». Як відомо, більшість світу святкує уродини митця 21 березня — за старим календарем, адже протестантська Німеччина прийняла григоріанський календар у 1700 році з домовленістю, що аж до року 1699 всі дати зберігаються чинними.

 

При купівлі квитка на концерт “БАХ. Маратон. Дійство”, квитки на концерти Прелюдія і Постлюдія можна отримати з 50% знижкою за допомогою промокоду.

Виконавці:

  • Вікторія Мартинова, флейта
  • Софія Гетьман, скрипка
  • Дмитро Ходун, скрипка
  • Вікторія Ходаківська, віолончель
  • Олексій Кротов, гітара
  • Михайло Гринець, клавесин
  • Аліна Капрій, клавесин
  • Дарія Рябініна, клавесин
  • Юлія Сасюк, клавесин

 

Програма:

  • Й.С. Бах:
    • Тріо-соната № 3 ре мінор, BWV 527 (1 частина, Andante)
    • Токата мі мінор, BWV 914
    • Фуга з Скрипкової сонати № 1 соль мінор, BWV 1001
    • Фантазія соль мінор, BWV 920
    • Соната для скрипки і клавесина № 2 ля мажор BWV 1015 (1 і 2 частини)

Розпочне БАХ Маратон камерна прелюдія від молодих львівських інструменталістів, що калейдоскопічно змінюючись на сцені, представлять пʼять віртуозних композицій Маестро. 

Колекція з шести сонат для клавіру Йоганна Себастьяна Баха була зібраною в Лейпцигу у 1720-х. Як і більшість зрілих творів Баха, їх обʼєднує досконалість голосоведення та значна вимогливість до виконавця. Що й не дивно, адже написав їх композитор для майбутнього великого музиканта – старшого із синів Баха – Вільгельма Фрідемана. Так першою у Постлюдії прозвучить третя з шести сонат, меланхолійна тональність ре мінор якої набуває жвавості та енергійності завдяки майстерно написаним Бахом темами. Не обділив виразністю композитор і Токату мі мінор, у ній Бах відмовився від ножної клавіатури, натомість написавши її Прелюдію таким чином, аби лиш досвідчений слухач зміг впізнати у ній виключно мануальне звучання. 

Камерна музика Баха вимагає від виконавців не лише зовнішньої віртуозності, що широко цінувалась у добу бароко, а й внутрішнього балансу. Виконавці зазначають, що для досягнення бажаного слухачами ефекту музики Баха – наповненості та спокою – необхідна найвища майстерність та досконала емоційна рівновага музиканта. Саме цього вимагає і зіставлення тем Фуги зі Скрипкової сонати № 1 соль мінор. Навіть написана у молоді роки Фантазія соль мінор має строгі контрапунктичні засади, на що вказує і залишена у рукописі повна назва Fantasia duobus subiectis. Та не спішіть спиратись на латинську підказку, адже до двох зазначених тем жартівник Бах додав ще й третю.

Для останнього твору програми Бах реформував звичну на той час сонату для скрипки та клавесина. Так призвичаєний до дотримання скромного супроводу солюючого інструменту в дуеті, клавесин у Сонаті для скрипки і клавесина № 2 ля мажор отримав соло. Добре, що писав сонату Бах для найкращого виконавця двору герцога Ангальт-Кетенського Леопольда – для себе.

Поділитись