Геннадій Дем’янчук. Фортепіанний речиталь

09.07.2022 / 18:00

Концертний зал Людкевича

200–300

Опис

У концерті відомого піаніста з Чернігова прозвучить ціла палітра шедеврів фортепіанної музики від бароко до романтизму.

Унікальний жанр хоральної прелюдії, що розвинувся в часи Баха, стане першим провісником хрестоматійної програми. Виконавець розповідає: «Багато авторів писали в цьому жанрі, але ніхто не досяг такої ж майстерності в імпровізуванні на теми хоралів. Крім того, Бузоні був великим аранжувальником, і зробив чудові переклади органного Баха для фортепіано, що теж нікому не вдавалось на такому рівні. Цікаво, що він підходив до транскрипцій дуже творчо: міг додавати штрихи, ноти, навіть такти. Це дало блискучі результати».

Дві сонати Доменіко Скарлатті, сучасника Баха, внесуть контраст у сприйняття музики тогочасної доби. А далі відбудеться мандрівка до класицизму, втілена через творчість Вольфганга Амадея Моцарта. «Моцарт буде не сонатний, не світлий чи веселий, — зазначає Геннадій Дем’янчук. Його фантазії й адажіо (мінорні п’єси) — це “темна” сторінка творчості геніального композитора, що базується на його мистецтві імпровізації. Адже як зазначається в одному з листів, “хто не чув Моцарта імпровізуючого, той зовсім не знає його”. У творах він дає волю своїй уяві, виривається з рамок сонатної форми. Дві фантазії, що звучатимуть, — завершені абатом Штадлером, архіваріусом Відня. Невідомо, як би завершились твори, якби їх дописав Моцарт». 

Шубертівські експромти тв. 90 — найбільш популярний його опус в цьому жанрі. Резюмуючи власний досвід, піаніст стверджує: «Це саме ті твори Франца Шуберта, які публіка любить. Вона побоюється його гігантських фортепіанних сонат, але експромти завжди приносять задоволення». 

Врешті, останнім номером концерту стануть дві п’єси Фридерика Шопена. Символічним є те, що, перебуваючи на чужині, свою країну він не забував ні на хвилину. Про його любов до Батьківщини та новаторство в інтерпретації мазурки ділиться Геннадій Дем’янчук: «У 1830 році друзі врятували Шопена від участі у Варшавському повстанні, де пізніше безжалісно була знищена більшість тодішньої еліти. І Шопен зробив так, що мазурки стали перлинами для всього європейського музичного істеблішменту. 

Хто ж знав про жанр мазурки до Шопена? Він надав йому жалю і незабутнього суму за Батьківщиною, зробивши впізнаваним. Навіть у Ноктюрні, який звучатиме, (до речі, написаному в цьому ж 1830 році), всередині невідь-звідки виринає фантастичне, дивне явище — в цю жалісливу пісню вплітається ритм мазурки».

 

Виконавець:

  • Геннадій Дем’янчук, фортепіано

 

Програма:

  • Йоганн Себастьян Бах – Ферруччо Бузоні
    • Хоральна прелюдія «Nun Komm’der Heiden Heiland» («Гряди, Спаситель народів!»), BWV 659 (1748)
    • Хоральна прелюдія «Ich ruf zu dir Herr Jesu Christ» («Кличу до Тебе, Господи»), BWV 639 (1708–1717)
  • Доменіко Скарлатті (1685–1757) 
    • Соната К11 c-moll (1738)
    • Соната К9 d-moll (1739)
  • Вольфганг Амадей Моцарт (1756–1791)
    • Adagio h-moll KV540 (1788)
    • Фантазія c-moll KV396 (1782)
    • Фантазія d-moll KV397 (1782)
  • Франц Шуберт (1797–1828)
    • Експромт Ges-dur тв. 90 №3 (1827)
    • Експромт Es-dur тв. 90 №2 (1827)
  • Фридерик Шопен (1810–1849)

    • Ноктюрн cis-moll тв. posth. (1830)
    • Мазурка h-moll тв. 33, №4 (1843)

Трансляцію забезпечують:

Камера: Андрій Зелений
Режисер ефіру: Микола Хшановський
Звукорежисер трансляції: Мар’ян Лесюк
Продюсер: Богдан Сегін

 

***

Шановні слухачі! Під час відвідування подій у Львівській національній філармонії зверніть увагу на заходи безпеки.

У випадку повітряної тривоги концерт буде перервано, а усім гостям запропоновано пройти в укриття. У зв’язку з цим кількість місць обмежена.

Також просимо мати із собою документ, що посвідчує особу. Нагадуємо про дотримання протиепідемічних заходів, спрямованих запобіганню поширення COVID-19.

Будемо раді бачити усіх у Львівській національній філармонії!

 

***

“Україна–2022. Музи не мовчать” — це серія концертів в онлайн-форматі від Львівської національної філармонії, що створена для підтримки українських музикантів під час російської воєнної агресії. Концерти є платформою для єднання українського музичного середовища, оскільки багато виконавців та виконавиць концертних програм в рамках серії стали вимушеними переселенцями і знайшли прихисток у Львові.

Ми надаємо безплатну можливість для всього світу переглядати концерти на офіційному YouTube-каналі Львівської філармонії. Водночас пропонуємо нашим слухачам з-за кордону надавати благодійну фінансову допомогу українським музикантам, які залишилися в Україні.

Банківські реквізити для благодійної допомоги в українських гривнях.

Поділитись