Концертний зал Людкевича
Концертний зал Людкевича
Квитки можна придбати в касі філармонії . Вартість квитків 100 грн
Концертна програма “Класика авангарду” об’єднає яскраві зразки фортепіанної музики ХХ-ХХІ століття, які прозвучать у виконанні відомого львівського піаніста Йожефа Ерміня.
Друга фортепіанна соната Валентина Сильвестрова є однією із тріади композицій у цьому жанрі (№1 – 1972, №2 – 1975, №3 – 1979), написаних у 70-і роки. Створювалась паралельно із такими знаковими опусами творчості композитора, як Симфонія №4, «Медитація» для віолончелі камерного оркестру, «Серенада» для струнного оркестру, вокальні цикли «Тихі пісні», «Прості пісні».
Саме в цих сонатах відбувається “ліризація” елементів авангардних технік та поступовий відхід від експресіоністичної загостреності. Соната одночастинна. В основі її форми лежить концентричність, адже увесь “сонатний сюжет” (за висловом композитора) розгортається із цілеспрямованим рухом до кульмінації-вершини – хоралу, після чого відбувається поступове повернення у докульмінаційному напрямку.
“15 варіацій на 12 тонів” Юзеф Кофлєр присвятив Арнольду Шенбергу, адже саме додекафонічний метод був для нього “джерелом натхнення”. Однак у творчості Кофлєра він отримав зовсім інше мистецьке втілення, втілившись не суто у раціональній техніці побудови композицій, а став поштовхом для невичерпної фантазії!
Продовжить програму вечора “Погляд Богородиці” із відомого фортепіанного циклу Олів’є Мессіана “20 поглядів на немовля Ісуса”, що за словами самого автора являє собою змалювання різних поглядів, спрямованих на Бога-Дитя: погляд Отця, Богородиці, Янголів, пророків, пастухів та волхвів, Церкви, а також таких символічних істот, як Тиша, Час, Висота, Зірки, Хрест.
“12 нових мікролюдій” (1979) угорського композитора Дьордя Куртаґа є складовою циклу “Játékok” (Ігри). Останній являє собою серію фортепіанних мініатюр педагогічного спрямування. До 2017 року було видано 9 томів.
В основі циклу лежить принцип дитячої гри, процесу ознайомлення дитини із інструментом, коли для неї фортепіано – це поки що іграшка. Вони експериментують з ним, гладять чи б’ють по клавішах, вишукують іноді зовсім несподівані гармонії. У подібний спосіб й побудовані частини “Ігор”. Тобто гра – це просто гра. При цьому виконавець при інтерпретації має виявляти велику свободу та ініціативу.
Назва “12 нових мікролюдій” виникла на противагу “12 мікролюдіям” для струнного квартету, створеним Д.Куртагом впродовж 1977-1978. У виконанні піаніста прозвучать усі номери циклу.
«Les yeus clos II (Заплющені очі 2)» Тору Такеміцу (1989) – одна із трьох композицій японського митця, заснована на літографіях французького художника Оділона Редона. (Перші дві написані для фортепіано, третя композиція – оркестрова). Саме в цей період Тору Такеміцу почав відходити від модерністської естетики та консолідувати західні та питомо японські впливи в особистому авторському стилі.
Останнім твором програми буде Четверта фортепіанна соната Валентина Бібіка. Представник харківської композиторської школи, В.Бібік став одним із перших композиторів-авангардистів, який не боявся ні творчих експериментів, ні пошуку нових музичних технік. У його творчому доробку десять зразків цього жанру, і саме починаючи із четвертої сонати викристалізовується його творчий стиль, у якому засоби музичної виразовості підпорядковані конкретним образним завданням.
Виконавці:
Програма:
Фестиваль організовує ЛЬВІВСЬКА НАЦІОНАЛЬНА ФІЛАРМОНІЯ Львівська національна філармонія