pro memoria

06.10.2018 / 18:00

Концертний зал ім. С. Людкевича

70-90-110-130

Абонементи діють

Опис

Приходьте на насичену, різноманітну та цікаву програму pro memoria з сучасних композицій, яку для “Контрастів” підготував Академічний симфонічний оркестр @INSO .

Не випадково концертну програму відкриє твір швейцарського композитора Ганса Шаубле Monopartita для струнного оркестру. Народився Ганс Шаубле (1906-1988) в родині успішного німецького хіміка. Після завершення Лейпцизької консерваторії продовжив мешкати у Німеччині, де й здобув визнання. Цьогоріч виповнюється 55 років з моменту написання твору, а господарем вечора буде дириґент Сімон Камартін зі Швейцарії. Маестро та INSO повʼязує тривала співпраця — тож можемо сподіватися на повне взаєморозуміння та чудовий результат.

Ще один твір Мирослава Скорика — знайома та улюблена для багатьох Партита №2 продовжить програму. Скорик першим з-поміж українських композиторів ХХ століття звертається до цього жанру і знаходить нове поле для експериментів. Кожна з семи партит композитора — новий погляд на жанр партити, не тільки з віддалі часу, а й з віддалі нового життєвого досвіду автора. Друга партита складається з чотирьох частин і написана для камерного оркестру: Прелюдія, Ритми, Остинато, Антифони.

Також в суботу звучатиме твір чеського композитора, актора музики для кіно й театру Яна Клусака. Майже п’ятнадцять років тому він завершив роботу над партитурою Axis temporum для великого оркестру. “Вісь часу” не тільки музика — під також назвою також існує документальний фільм про життя і творчість композитора, що побачив світ 2009 року. Він чорно-білий, як чорно-білі світлини батька композитора, що загинув в Освенцимі. Звідси напруженість музики, а діатонічні поспівки мідної групи, що нависають над звуковою тканиною, дуже нагадують заупокійні наспіви.

Notturno для скрипки, альта і оркестру представлятиме білоруську музику на цьогорічних “Контрастах”. Ґаліна Ґорєлова (1951 р.) сьогодні очолює кафедру Композиції в Білоруській державній академії музики і є однією з найяскравіших композиторів республіки Білорусь. Композиторці близький неоромантизм, в руслі якого вона виробляє неповторний унікальний стиль. Твори Ґорєлової вирізняються стислістю викладу при виразності змісту, як і хайку — улюблений жанр поезії композиторки. Сольні партії Notturno виконуватимуть швейцарська скрипалька Оана Камартін та українська альтистка Любов Войтович.

На завершення ви почуєте твір чеського композитора Отмара Маха (1922-2006). Ті кому випало народитися в другій половині ХХ століття пам’ятають фільми з музикою композитора (хоча б стрічку “Європа танцювала вальсик” 1989 року). Проте насправді творча спадщина цього композитора, музичного редактора, випускника Празької консерваторії вражає жанровим різноманіттям і свіжістю звучання. Симфонічні поеми, оркестрові увертюри, варіації, токати, сонати, різносанітні камерні ансамблі, концерти, опери, вокальні твори — в його творчості моравський, словацький, український фольклор перетинається з музичними жанрами чи не всіх попередніх епох та композиторськими техніками сучасності. Ми ж знайомство з його стилем почнемо з Варіацій на тему та смерть Яна Рихліка для оркестру. Надзвичайно цікаво почути перепрочитання теми талановитого композитора, засновника ансамблю сучасної музики Musica viva pragensis Яна Рихліка (1916-1964) його молодшим співвітчизником Отмаром Махою.

У програмі:

Ганс Шаубль (Швейцарія / 1906-1988). Monopartita тв. 48 для струнного оркестру (1963/83)*

Мирослав Скорик (Україна / *1938). Партита №2 для камерного оркестру (1970)

Ян Клусак (Чехія / *1934). Axis temporum для великого оркестру (2003-4)

Ґаліна Ґорєлова (Білорусь / *1951). Notturno для скрипки, альта і оркестру (2014)

Отмар Маха (Чехія / 1922-2006). Варіації на тему та смерть Яна Ріхліка для оркестру (1964)

 

Дофінансовано HANS SCHAEUBLE STIFTUNG

* – світова прем’єра

Поділитись

Партнери