Концертний зал Людкевича
Концертний зал Людкевича
100-550
Абонементи діють
Саме ці два твори — фортепіанний концерт і Шоста симфонія — звучали на останньому прижиттєвому концерті Чайковсього, який він сам диригував; на цьому концерті композитор вперше презентував свою останню симфонію публіці — «патетичну». Чайковський писав, що ця симфонія має дуже суб’єктивний зміст, який залишиться для всіх таємницею; водночас, він не приховував, що цей твір насичений «настроями, близькими» жанру реквієму.
Остання симфонія в програмно-філософському циклі, яка дає йому чіткий підсумок. Драматична, інтимна, передсмертна сповідь генія про те, як жорстока реальність задушила виняткову особистість через невідповідність загальноприйнятим стандартам. Без сумніву, цей твір належить до шедеврів, які не втрачають свою актуальність і століттями пізніше, коли ми все ще ведемо боротьбу за право бути собою.
Якщо в симфонії пізній Чайковський глибоко задумується над сенсом життя, то Перший фортепіанний концерт, де композитор використовує яскраві народні, зокрема українські, мелодії, — це вільний політ птаха в небі, життєва енергія якого є на своєму піку; потужна інтродукція, де фортепіано акомпанує оркестрові, слугує імпульсом, від якого розвивається далі вся музика твору. Лірницькі наспіви, які Чайковський чув в Україні, звучать у першій частині концерту, а найбільш помітним і яскравим фольклорним елементом є веснянка «Вийди, вийди, Іванку», яка звучить у фіналі концерту.
Програма:
Виконавці: