Культурні мости майбутнього: дискусія під час Фестивалю Давньої Музики у Львові - Львівська національна філармонія

Культурні мости майбутнього: дискусія під час Фестивалю Давньої Музики у Львові

26.08.2022
Опис
У п’ятий день Фестивалю, 13 серпня, відбулась дискусія із відомими митцями старовинної музики Норбертом Роденкірхеном та Бенджаміном Беґбі та модератором — українським поетом Остапом Сливинським. «Побудову мостів майбутнього», як сказав Норберт Роденкірхен, і можливість проводити такі концерти солідарності з іноземними виконавцями високо оцінюють артисти та організатори Фестивалю під час російсько-української війни.

Ця дискусія була відкритою для культурного обміну між європейськими та українськими митцями. Значна частина часу була присвячена відповідям на запитання молодих українських музикантів щодо сприйняття сучасної аудиторії старовинної музики, виховання та популяризації цієї музики, середньовічних інструментів та їхнього сучасного призначення.

Львівська національна філармонія - Культурні мости майбутнього: дискусія під час Фестивалю Давньої Музики у Львові

Норберт Роденкірхен, флейтист і композитор, розповів: «Ми повинні почати думати про структури: побудувати міст у майбутнє, мережу. Це не лише концерти солідарності, щось надзвичайне, що є дуже важливим, але це Набагато важливіше думати про те, як ми можемо покращити логістику та наш комунікаційний процес, особливо в співтоваристві Європейського Союзу, членом якого збирається бути Україна». Він також додав, що в цій жахливій ситуації вторгнення в країну «ми можемо лише сподіватися, що через мистецтво: музику, розмови та фільми ми зможемо розділити важливі цінності».

Оскільки він не вперше у Львові, Роденкірхен зазначив, що «сьогодні необхідна більша рефлексія над європейською культурою. У Львові дуже цікаво перебувати, тому що це Європа, тут жив і вперше після смерть батька виступив з прем’єрою “Реквієму” син Моцарта. І тут працювало багато митців, наприклад, в Україні був Пауль Целян… Для нас велика честь бути тут».

Його колега, відомий музикант Бенджамін Беґбі, нагадав, що в першу чергу ми говоримо про старовинну музику. Він сказав: «Озираючись назад, варто  ця музика відрізняється від тієї, з якою ми виросли в консерваторіях, музики з дуже гучними та досконалими інструментами. Рання музика має таку інтимну якість. На мій погляд, це викликає захоплення. Це людське і доступне… Це спроба поділитися людською стороною. А Львів – це дивовижно людське місто; воно має дуже людську архітектуру, є багатокультурним… Я думаю, це робить Львів ідеальним містом для впровадження давньої музики».

Митці також говорили про минуле та сучасну Європу, поділяючи важливість демократії, мистецтва та рівності. Ця дискусія мала важливе значення для справи давньої музики в Україні під час російсько-української війни.

 

Читайте про Фестиваль Давньої Музики:

Фестивальна преамбула давньої музики у Львові: підсумки першого дня 

Фестиваль Давньої Музики у Львові: другий та третій дні

Завершальний вікенд Фестивалю Давньої Музики у Львові

Заголовне фото: Danylo Bedriy

Поділитись


Популярне

14.08.2024 Анонси

Сходинка до оркестру

Мета – виховання майбутньої аудиторії і молодих фахівців: директор-...

18.09.2024 АнонсиМедіа

Пʼять спогадів про «Віртуозів Львова» на Збручі

30 років тому, у вересні-1994, свої перші репетиції розпочав Академ...