Концертний зал Людкевича
150–350
Чи існує концертна програма, що змогла б розповісти про значний відрізок шляху української музики ХХ століття? Так, і її сповна представлять Академічний симфонічний оркестр Львівської національної філармонії, диригент Володимир Сивохіп та піаністка Віоліна Петриченко. У обраних творах сконцентрувались і лунка печаль за минувшиною, й іскра боротьби, але й — непідробна віра у майбутнє процвітання в спільній європейській родині.
Крізь полум’я десятиліть торував свій шлях до сцени Концерт для фортепіано з оркестром Василя Барвінського. Загублений та врешті віднайдений у далекій Аргентині, він прозвучав вперше тільки в 1994 році. У 2019 році у Львівській філармонії була презентована нова оркестрова редакція композиторки Богдани Фроляк. Сьогодні він повертається із забуття: щедрий на широкі рішучі ходи та ліричні епізоди, натхненні українським мелосом.
«Українська сюїта» Миколи Колесси характеризується незвичним поєднанням сучасної західноєвропейської стилістики з глибинним розумінням фольклору, який був близький композитору з дитинства. А твір іншого слов’янського композитора, симфонія Антоніна Дворжака №9 має підзаголовок «З Нового Світу». Створюючи у кінці ХІХ століття цей твір, чеський композитор зафіксував у партитурі свої враження від американського континенту, від його музики та фольклору. У той час Америка була для європейців тим новим, незвіданим світом, який викликав неабиякий інтерес та захоплення. Тепер же тим Новим світом для усіх стала Україна та її народ, який мужньо протистоїть агресору, оберігаючи та захищаючи найважливіше — Незалежність.
Марія Левкович, модераторка