Присвята Соломії Крушельницькій

Концертний зал Людкевича

П’ятниця 10.01.2020 / 19:00

Концертний зал Людкевича

100-400

Абонементи діють

Опис

КОНЦЕРТ ВІДМІНЕНО

Зірки української опери у гала-концерті  “З ПРИСВЯТОЮ ДЛЯ СОЛОМІЇ”

Бліц-подія, найкраща в сегменті оперного мистецтва!

Найкращі фрагменти з найулюбленіших  і найвідоміших опер, які співала сама Соломія, можна почути в найкоротший час в одному концерті!

Соломія Крушельницька, всесвітньо відома оперна співачка (сопрано), народилася у Білявинцях, що відносилися тоді до Галіції у складі Австро-Угорської імперії. Вона навчалася и почала свій професійний шлях із надзвичайно успішного дебюту у Львівській Опері у 1893 році, іще до випуску. Цей виступ у ролі Леонори з  La favorita Доніцетті приніс їй не тільки успіх у львівської аудиторії, а й рекомендації Джемми Беллінчіоні, італійської оперної співачки. За її порадами Соломія продовжила навчання у Мілані, під керівництвом Фауста Креспі. Сторіччям пізніше, відлунням цього дивовижного дебюту та вражаючої співочої кар’єри Соломії стало надання Львівському Оперному театру її імені.

Саме Креспі запропонував змінити напрям тренувань із мецо-сопрано на лірико-драматичне сопрано, що характеризується великою силою звучання разом із м’якістю тембру, гнучкістю та великою виразністю.

Протягом багатьох років, Соломія розподіляла свій час між Міланом, Львовом та численними турами, що були необхідні для того, щоб забезпечити продовження навчання у Італії. Звісно, що пристрасть до вивчення нового разом із неперевершеним талантом принесло свої дивіденди: Соломія виступала на найбільш відомих сценах світу, включно із Ла Скала, Паризькою Гран Опера, в театрах Неаполя, Варшави, Санкт-Петербургу, Риму, Каїру та Александрії та багатьох інших.

У 1904, Соломія стала справжньою рятівницею нової опери Пуччіні Мадам Батерфляй. Спочатку опера зазнала гучної поразки у Мілані. Незважаючи на це, декілька місяців потому, перероблена версія опери із Соломією у ролі Мадам Батерфляй приголомшила публіку. Акторів та композитора викликали на сцену сім разів! Ця співпраця настільки вразила Пуччіні, що він подарував виконавиці головної ролі свій портрет із пам’ятним написом: “Найпрекраснішій та чарівній Батерфляй”.

Соломія була напрочуд працьовитою. Вона була здатна співати у чотирьох-п’яти виставах за тиждень під час турів; вивчити партію у новій опері за два дні та розвинути характер ролі за іще декілька. Загальна кількість партій у її репертуарі сягнула 63. В історії музики Крушельницька відома як виконавиця, що активно просувала роботи її сучасників та Ріхарда Вагнера. Зокрема, вона виконувала партії у Лоенгрін у Парижі та Саломея у Мілані, співпрацюючи із широко відомим Артуро Тосканіні.

Після 1920, Соломія залишає оперну сцену, і активно гастролює із концертами. Знаючи 8 мов, вона легко доповнювала свої програми піснями різних національностей, ніколи не забуваючи популяризувати українські народні пісні та твори українських композиторів.

Незважаючи на труднощі, що випали на долю Соломії під час становлення нацистського та радянського режимів, та відсутність можливості давати виступи на великих сценах останні десятиріччя свого життя, Соломія Крушельницька залишилася великою фігурою, що має визнання у світі оперної музики.

У Львові на її честь названо театр та вулицю і створено музей у будинку, де вона провела значну частину свого життя. Все це береже пам’ять великої артистки, та відображає любов та визнання Львівських поціновувачів музики.

Виконавці:

  • Олеся Бубела, сопрано (Львів)
  • Марія Березовська, мецосопрано (Київ)
  • Степан Дробіт,  баритон (Львів)
  • Роман Коренцвіт, лірико-драматичний тенор (Львів)
  • Академічний симфонічний оркестр Львівської національної філармонії
  • Мирон Юсипович, диригент

Вступне слово –  доктор мистецтвознавства, професор Любов Кияновська
Куратор проекту – Олег Вєчєров

У програмі:

  • Джузеппе Верді. Увертюра до опери «Сила долі»
  • Джузеппе Верді. Каватина Леонори «Tacea la notte…» з опери «Трубадур»
  • Джузеппе Верді. Дует Альваро і Карло «Invano Alvaro…» з опери «Сила долі»
  • Джузеппе Верді. Прелюдія до опери «Травіата»
  • Джузеппе Верді. «Cortigiani, vil razza…» з опери «Ріголетто»
  • Джузеппе Верді. Дует Амнеріс і Радамеса «L’aborrita rivale a me sfuggia» з опери «Аїда»
  • Джакомо Пуччіні. Симфонічна прелюдія до опери «Мадам Баттерфляй»
  • Джакомо Пуччіні. Арія Чіо-Чіо-Сан «Un bel di vedremo…» з опери «Мадам Баттерфляй»
  • П’єтро Масканьї. Арія Сантуцци «Voi lo sapete, o mamma» з опери «Сільська честь»
  • Ріхард Вагнер. Сцена Вольфрама «Wie Todesahnung» з опери «Тангойзер»
  • Ріхард Вагнер. Сцена Лоенгріна «Mein lieber Schwan» з опери «Лоенгрін»
  • Юлій Мейтус. Вступ до опери «Украдене щастя»
  • Юлій Мейтус. Сцена Ганни «І Молилась, і поклони» з опери «Украдене щастя»
  • Микола Лисенко. Арія Остапа «Що ти вчинив!» з опери «Тарас Бульба»
  • Микола Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба»

Поділитись