Концертний зал Людкевича
Концертний зал ім. С. Людкевича
100-500
Абонементи діють
Фестиваль «Контрасти» існує уже 25 років. Це доволі незвично в наш час, коли фестивалі з’являються і зникають як гриби. Його назва, без сумніву, втілює той фактор, який сприяє тяглості існування фестивалю.
Контрасти створюють нові можливості. Це слово також містить в собі потенціал для реалізації програмних ідей, заснованих на принципі дуалізму.
Цей потенціал лежить в основі також моєї концертної програми на фестивалі 2019 року, де проявляють себе різні дуалізми: композиторки й композитори; різні покоління звукових творців / XX й XXI століття; стилістична різноманітність тощо.
80-літній чеський композитор Ян Клусак написав сповнене юнацької свіжості «Scherzo cappriccioso» делікатно-свінгованою музичною мовою; і це той сам композитор, якого знають у музичному світі як досконалого майстра додекафонічного письма. Творчість української композиторки Ганна Гаврилець та її грузинської колеги Маки Вірсаладзе є надзвичайно взаємно контрастною. Сферично-космічна, майже нематеріальна, мерехтлива музична мова Гаврилець; майже архаїчна, близька землі, консолідована музична виразовість і релігійний зміст музики Вірсаладзе. І наостанок два композитори «з минулого»: Рафаель д’Алессандро з його Триптихом для струнних, написаним під час завершення Другої світової війни (одночасно з Другою симфонією Онеґґера) і геніальна «Музика для скрипки» Руді Штефана, написана в переддень Першої світової війни, у якій сам 28-річний композитор загинув від кулі російського солдата у селі Великий Ходачків біля Тернополя.
У прямому сенсі слова — Контрастна програма.
Сімон Камартін
Виконавці :
Програма :