Концертний зал Людкевича
Концертний зал Людкевича
250 - 400
Цього року музичний світ святкує 130-ліття з дня народження Сергія Прокоф’єва. Музикант народився на Донеччині, в селі Сонцівка, де прожив 13 років до свого від’їзду на навчання в Петербург. Для Прокоф’єва властива чуттєва експресія в музичній мові. Він завжди несподіваний і завжди попадає точно в ціль. У своїх щоденниках композитор згадував: “У мене є властивість характеру ставитися до життя легко, воно мене ніколи не зачіпає глибоко, а ковзає злегка на поверхні.” Так і його музика, створена в період тоталітарного режиму, є свіжим ковтком повітря та свободи свідомості.
Оркестр INSO-Lviv презентує особливу програму з творами композитора: Сюїта №1 з балету “Попелюшка” та віолончельна Симфонія-концерт. За диригентським пультом відомий український диригент, добре знайомій львівській публіці, Віталій Протасов. Соліст вечора – один із найяскравіших молодих виконавців, віолончеліст Олексій Шадрін.
Казка Шарля Перро неодноразово привертала увагу багатьох композиторів, на її основі були написані опери та балети, і Сергій Прокоф’єв не став винятком. Він написав балет в період з 1940 по 1944 рік, прем’єра відбулася в листопаді 1945 року у Великому театрі, де в той час танцювала знаменита Галина Уланова. На основі музики до балету, композитором створені сюїти для симфонічного оркестру. Музика до вистави “Попелюшка” володіє дивовижною силою, твір яскравий, іскристий і неймовірно чарівний, такий, яким і має бути справжня, добра казка, де справедливість обов’язково переможе, а добро буде винагороджено. Не дарма, Володимир Блок зазначив, що Прокоф’єв був наділений дивним талантом – “підбирати особливі ключі до сердець” за допомогою своєї неймовірної музики.
Симфонія-концерт для віолончелі з оркестром – останній твір С. Прокоф’єва, створений за безпосередньої участі Мстислава Ростроповича. Вперше цей твір було виконано в 1952 році за диригентським пультом вперше, і в останнє у своєму житті стояв Святослав Ріхтер. Цей твір Прокоф’єва стає новаторськім, він ламає досі існуючі канони віолончельного мистецтва, додає віолончелі голос неперевершеної «концертної» сили і музичного проповідника…
З якоюсь надприродною силою Ростропович зблизив і зріднив творчу думку Прокоф’єва з віолончеллю, спонукав новаторську фантазію композитора на цілу реформу, котра перетворила Концерт в Симфонію-концерт, а віолончель – в інструмент-ГІГАНТ, з новою концертною безмежно яскравою палітрою фарб. Симфонію-концерт в її остаточному вигляді чекав посмертний успіх. Довгий час Ростропович залишався її єдиним виконавцем. Твір в трьох чатинах (Andante, Allegro quisto, Andante con moto)є вершиною віолончельного виконавства, який став невід’ємною частиною репертуару солістів у всьому світі.
Виконавці:
Програма: