Віртуози 43. ПЕЙЗАЖІ СНІВ. НОВІ ПОРИ РОКУ

Неділя 19.05.2024 / 18:00

Концертний зал Людкевича

190–600

Опис

Скільки б перевірених життям правил не диктувало минуле, кожна молодість відкриватиме для себе наново як вічні закони, так і буденні мудрості. Дивовижно, однак навіть давно відомі твори слухачі різних генерацій здатні чути по-різному. Науковці пояснили б це неминучим впливом прогресу. Але для світу музики, де важлива кожна емоція, нові враження стають справжнім еліксиром для вічного життя творів.

Не вперше у філармонії звучатиме музика грецького композитора Міхала Травлоса, однак на цей раз премʼєра є несподіваною! Міхал Травлос зібрав у «Концертанті» власні алюзії до перебування в Польщі. Її Травлос бачить крізь містичні краєвиди. Частини твору проводять фантастичними історіями від осяяних місяцем нічних пейзажів, гри фей та зимових горизонтів до берегів легендарної Вісли. Призмою композиторського погляду стануть чотири солюючі та відтінені струнним оркестром флейти – унікальний склад, яким Травлос підкреслює фантазійність та містичність звучання, Польщі, яку ще ніхто не чув так. 

З переосмисленням здобутків попередніх століть повʼязана і творчість чеського композитора минулого століття Ервіна Шульгофа. Сучасники дивувались з жаги композитора випробувати у своїй музиці кожен стиль, Шульгофа приваблювало невідоме та табуйоване.  Він бачив майбутнє в джазі, ексцентризмі та переосмисленні набутого, а занепад – у війні, яку палко засуджував. У Подвійному концерті для флейти, фортепіано та струнного оркестру з двома валторнами на нас чекають несподівані алюзії та натяки, а крізь буремні 20-ті промовлятиме сам Йоганн Себастьян Бах.

Для нашого сучасника, лондонського композитора Макса Ріхтера “Пори року” стали одним із перших музичних вражень, яке з роками почало згасати від своєї ж популярності, перетворюватись на буденність. У 2012 році композитор зважився на сміливий та амбітний крок – вступити в діалог з самим Вівальді, записати власне переосмислення циклу. В рекомпозиції Ріхтер відкинув три чверті оригінального матеріалу, залишивши фрагменти, які йому найбільше сподобались. З перших нот в них легко впізнати Вівальді, однак з розвитком твору Ріхтер змушує побачити знайомі інтонації під іншим світлом, робить їх майже новими – заграє з пам’яттю, щоб подарувати слухачам свіжі враження. 

 

Виконавці: 

  • Івона Глінка, флейта
  • Михайло Сосновський, флейта
  • Євген Білецький, флейта
  • Володимир Лущенко, флейта
  • Назарій Пилатюк, скрипка
  • Віоліна Петриченко, фортепіано
  • Академічний камерний оркестр «Віртуози Львова»
  • Володимир Сивохіп, диригент 

 

Програма:

 

  • Міхаліс Травлос (1950). «Пʼять польських пейзажів снів» — «Concertante» для чотирьох флейт та струнного оркестру (2017)
    • «Нічний пейзаж»
    • «Гра Феї»
    • «Містика»
    • «Зимовий пейзаж»
    • «Води Вісли»

 

  • Ервін Шульгоф (1894–1942). Подвійний концерт для флейти, фортепіано та струнного оркестру з двома валторнами, WV 89, тв. 63 (1927)
    • Allegro moderato
    • Andante
    • Rondo. Allegro con spirito
  • Антоніо Вівальді (1678–1741). «Пори року», опрацювання Макса Ріхтера (1966, 2012)

 

 

Модераторка — Марія Левкович

Поділитись