Останній тиждень липня та перший тиждень серпня 2024 року для Львівської Національної Філармонії став Фестивальним відкриттям нових молодих виконавців та концертів. Протягом декількох днів відбулися 12 подій фестивалю “Pizzicato e cantabile”, впродовж яких у філармонії звучала органна та камерна музика в різних складах, а програми виконавців охопили світові музичні надбання від доби бароко до сучасності.
Стартував Фестиваль програмою “Апофеоз романтизму” в середу 24 липня, яку солістки вечора – органістка та арт-директорка “Pizzicato e cantabile” Олена Мацелюх та піаністка Меланія Макаревич скомпонували таким чином, щоб слухачі відчули особливу урочистість події, а твори, що прозвучали на концерті були написані представниками різних композиторських шкіл, різних часів, об’єднані у загальний піднесений настрій. Значний акцент в концерті-відкритті зроблено на музиці сучасності: це різні погляди англійського, скандинавського, французького та українського композиторів на сакральну сутність органного мистецтва.
У четвер, 25 липня на слухачів чекала нова програма “Романтичні експресії” від відомих інтерпретаторок камерної музики – скрипальки Наталії Гордєєвої та піаністки Віоліни Петриченко. У виконанні солісток прозвучала наділена високим концертним стилем “Крейцерова” соната Людвіга ван Бетховена, а також два твори українського композитора Станіслава Людкевича: премʼєра віднайдених в архівах Варіацій на народну тему та вишукана, інкрустована українськими мелодіями Соната для скрипки та фортепіано.
Сольну програму “Органної музики Баха” 25 липня представив французький гість Фестивалю – Жан Марі Леруа. У виконанні якого прозвучали хоральні прелюдії, тріо-сонати, віртуозні токати та фуги композитора, а доповнила враження слухачів графіка в реальному часі від художниці Ольги Куц.
Музика харківських композиторів звучала у філармонії 26 липня у програмі “Скрипкові метафори” від молодих львівських музикантів: скрипаля Бориса Коблика та піаністки Єви Куліковської. У рік, коли вечори на Харківщини стали довшими та темнішими, виконавці поставили собі за мету висвітлювати якомога більше культури краю. Тож розпочали програму Варіації для фортепіано сучасного композитора Олександра Щетинського, які продовжили Шість Інтермецо для фортепіано також харківʼянина Валентина Бібіка. На завершення ж прозвучали пʼєса «Ніцше і Вагнер» та Соната для скрипки та фортепіано сучасного турецького композитора Фазіля Сея.
Перший тиждень “Pizzicato e cantabile” завершився фортепіанним речиталем Віталія Дворового з програмою “Враження”. Розпочала подію перша з написаних у воєнні роки Шевченківських прелюдій Бориса Лятошинського та Фантазія до мажор польського композитора Кароля Шимановського. На завершення програми піаніст обрав твори, панівною в яких є чистота мелодії – прозвучали твори композиторів, яким вдалось досягнути омріяної прозорості та мелодійності – французького романтика Сезара Франка та сучасного українського композитора Валентина Сильвестрова.
Перший серпневий вечір у філармонії отримав назву “Крізь час та епохи”. Таку програму представив фортепіанний дует Христини Бенюк та Віталія Дворового. Програма дуету вражала сміливістю, адже музиканти проклали нею маршрут від «Прадавніх гірських танців Верховини» Євгена Станковича до “Нічного потягу” Александра Тансмана та Вальсу Моріса Равеля.
2 серпня відбулись дві фестивальні події, розпочала які сольна програма від органістки Ольги Єфремової “Музика величі”. У виконанні солістки прозвучали твори Джіроламо Фрескобальді, Йоганна Себастьяна Баха, Антоніо Вівальді, Миколи Колесси та Луї В’єрна.
А о 19:00 також сольну програму “Серпневий сонет” представила піаністка Меланія Макаревич. У її виконанні прозвучали твори Йоганна Себастьяна Баха, Ферруччо Бузоні, Ференца Ліста, Моріса Равеля, Клода Дебюссі та Бориса Лятошинського.
3 серпня на слухачів також чекали два концерти ансамблевої музики доби бароко. О 17:00 програму “Тріо-соната” представили Наталія Кожушко-Максимів, флейта, Маркіян Максимів, гобой, Богдан Кожушко, акордеон, Сергій Гаврилюк, барокова скрипка та Оксана Литвиненко, віолончель.
А о 19:00 на музиці геніального італійця в програмі “Вівальді. Пори року” зосередились Лілія Цура, скрипка, Маріанна Лаба, сопрано, Олена Мацелюх, орган та Ольга Стрілецька, клавесин. Подію доповнив живопис від Ольги Куц.
4 серпня – фінальний день фестивалю також дивував слухачів різноманітною музикою, адже відбулись два концерти: “Іспанська класична гітара” від соліста Андрія Остапенка, в програмі якого прозвучала гітарна музика колоритних регіонів Іспанії, експресивної Бразилії та романтичної Франції.
Завершив вечір грандіозний Концерт-закриття фестивалю “Кіномузика. Інтерстеллар”, на якому слухачі моли змогу зануритись у всесвіти улюблених кінофільмів та мюзиклів. Відчути велич «Гри престолів», спуститися у катакомби «Привида опери», насолодитись містичністю гармоній «Ангелів і демонів» та побувати в глибинах космосу з мотивами фільму «Інтерстеллар». Програму представили: Тетяна Петришина, вокал, Олена Мацелюх, орган, Ольга Стрілецька, фортепіано та Софія Окрутна, віолончель.
Модерували події Фестивалю Поліна Кордовська та Марія Левкович.
Фото: Роман Тупись
Сходинка до оркестру
Мета – виховання майбутньої аудиторії і молодих фахівців: директор-...
Пʼять спогадів про «Віртуозів Львова» на Збручі
30 років тому, у вересні-1994, свої перші репетиції розпочав Академ...
Благодійна виставка «Моє серце з тобою»
Вона поклала початок оновленому